Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Marketing - Parttime master of Science

Vrije Universiteit Amsterdam

  • Beschrijving
  • Overzicht

De parttime opleiding Master of Science in Marketing aan de Vrije Universiteit leert deelnemers hoe ze marketingvraagstukken die op het terrein van topmanagement liggen kunnen vertalen naar de praktijk van het bedrijf waar zij werken. Dit kunnen zowel profit als non-profit organisaties zijn. Het ontwikkelen van actuele kennis en moderne vaardigheiden om strategische concepten, psychologische inzichten en modellen toe te passen staat centraal in deze Master. Het ontwikkelen van onderzoeks- en analysetechnieken om klantwaarde en trends te begrijpen, is daarom een essentieel onderdeel van dit programma. De consumenten- en de zakelijke markt, zowel in een online als een offline context, komen uitgebreid aan de orde. Verder gaat deze opleiding in op actuele concepten zoals: value based marketing, innovatie en co-creatie, brand management, accountability en marketing vanuit een perspectief van duurzaam ondernemen.

De Master of Science in Marketing is vooral interessant voor wie een aantal jaren werkzaam is binnen een marketing gerelateerde functie en marketing op een meer strategische wijze wil benaderen. Marketingprofessionals, zoals marketingmanagers, productmanagers, of (marketing)consultants verdiepen tijdens deze masteropleiding hun marketingkennis. Algemeen of commercieel directeuren volgen deze opleiding juist om hun kennis op marketinggebied te verbreden. Voor senior communicatiespecialisten of key account managers zijn beide aspecten van belang.

De criteria voor toelating tot de parttime opleiding Master of Science in Marketing zijn: WO-masters, WO-bachelors, HBO-bachelors of Nima-C. Tijdens een intakegesprek worden de deficiënties en een eventueel een extra deficiëntie programma op maat besproken. Als deelnemers beschikken over een ander diploma dan hierboven genoemd, beslist de toelatingscommissie of ze worden toegelaten tot de opleiding.

Duur

2-jaar avondprogramma (voorafgegaan door 8-weekse Pre-Master) en een individueel deficiëntieprogramma.

Kosten

Het collegegeld bedraagt € 19.000,-- voor de Master opleiding en € 750,-- voor de Pre-Master (eventuele prijswijzingen voorbhouden). Dit collegegeld is exclusief de kosten voor een eventueel deficiëntieprogramma (€ 250,-- per vak).

Start

Op ieder moment gedurende het jaar: individueel deficiëntieprogramma

April: Pre-Master

September: Master of Science in Marketing (wijzigingen voorbehouden).


Het programma kent een heldere structuur en afwisselende werkvormen. Theorie, in de vorm van de meest actuele of invloedrijke wetenschappelijke artikelen koppelen de docenten van deze opleiding aan case studies. Het masterprogramma combineert heel nadrukkelijk theorie en praktijk. Het programma bestaat uit de volgende hoofdonderdelen:

- Pre-Master: Methode & Technieken voor Marketing Research (college)

- Pre-Master, gericht op het wegwerken van persoonlijke deficiënties: Grondslagen van de Marketing, Services Marketing, en Consumentengedrag (individueel programma)

Jaar 1

  • Marketing Strategie
  • Consumenten Marketing
  • Business Marketing
  • Keuzevak (waarvan enkele in samenwerking met MSc Bedrijfskunde)
  • Management Integratie (inclusief 3-daagse Summer Course

Jaar 2

  • Advanced Marketing Research
  • Academic Seminar
  • Academic Skills en Scriptiebegeleiding
  • Afronden Thesis

Werkvormen

Het programma sluit aan op de praktijk. Naast hoor-, werk- en gastcolleges krijgen cursisten kennis aangereikt in de vorm van literatuur, collegemateriaal, readers en case studies. De colleges zijn interactief van aard.

Niveau WO
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Type MSc (Master of Science)
Kosten (indicatie) Tussen de €1350 en €2700
Titulatuur MSc (Master of Science)
Benodigde taalkennis Nederlands
Provincie Noord-Holland
Afronding Diploma