Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Het klantgesprek

VMR Training en Coaching BV

  • Beschrijving
  • Overzicht

Veel 'deskundigen' hebben vanuit een inhoudelijke rol meer klantcontact dan ze in eerste instantie denken. Deze professionals kunnen vaak meer uit dit contact halen, vooral uit organisatieoogpunt. Het klantgesprek is een praktische training voor iedere deskundige die een commerciële houding wil ontwikkelen en zijn prestaties wil verbeteren. Centraal staat het verbeteren en onderhouden van de relatie. Met als resultaat meer oog voor kansen of vervolgopdrachten. In de training oefenen deelnemers in de toegevoegde waarde die zij bieden voor de klant en hoe ze hun organisatie kunnen onderscheiden van andere bedrijven.

Inhoudelijke professionals - zoals technisch adviseurs, engineers, projectleiders of auditoren - die meer uit hun klantcontact willen halen.


Een greep uit de onderwerpen

Persoonlijke performance
Zelfvertrouwen en uitstraling• Voorbereiding• Verbale en non-verbale communicatie• Belangrijke gesprekstechnieken• De essentie van het gesprek met de klant• Behoefte verkennen & interesse wekken• Argumenteren• Reageren op gedrag van de gesprekspartner• Omgaan met weerstanden• Het afsluiten van het gesprek

Niveau HBO
Vorm Part-time
Incompany Ja
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 3 weken
Kosten (indicatie) Tussen de €450 en €1350
Titulatuur Geen titel
Benodigde taalkennis Nederlands
Provincies Drenthe, Flevoland, Friesland, Gelderland, Groningen, Limburg, Noord-Brabant, Noord-Holland, Overijssel, Utrecht, Zeeland, Zuid-Holland
Afronding Certificaat