Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Debiteurenbewaking

VMR Training en Coaching BV

  • Beschrijving
  • Overzicht

Klantgericht verminderen van betalingsachterstand. Klanten zijn van essentieel belang voor het bestaan van uw organisatie. Daarom dient een organisatie altijd klantgericht te werk te gaan; ook bij het nabellen van openstaande facturen. Daarentegen hebben betalingen die lang op zich laten wachten een negatief effect op het functioneren van uw organisatie. Deze training draait om het vinden van een optimale balans tussen het financiële en commerciële belang van de klantrelatie. Door deze training is de deelnemer in staat de betalingstermijn van klanten aanzienlijk terug te dringen. De training zal dus direct resultaat opleveren!

Medewerkers die verantwoordelijk zijn voor telefonisch incasseren van vorderingen en die op een klantvriendelijke doch daadkrachtige wijze de betalingstermijnen van klanten willen verkorten.


Een greep uit de onderwerpen van de telefoontraining
• Het doel van debiteurenbewaking en uw eigen rol hierin
• Communiceren via de telefoon
• De opbouw van een debiteurengesprek
• De balans tussen belangen van het eigen bedrijf en de klant
• De leiding houden in het gesprek
• Gesprekstechnieken
• Omgaan met 'smoesjes' en weerstand
• Actie afdwingen volgens de SMART theorie
• Uw gedrag afstemmen op het type klant
• Rollenspellen

Niveau HBO
Vorm Part-time
Incompany Ja
Open inschrijving Ja
Kosten (indicatie) Tussen de €450 en €1350
Titulatuur Geen titel
Benodigde taalkennis Nederlands
Provincie Gelderland
Afronding Certificaat