Dé opleidingensite voor hbo en hoger

De professionele receptionist(e)

VMR Training en Coaching BV

  • Beschrijving
  • Overzicht

Het uitgangspunt van deze training is een efficiënte afhandeling van inkomende telefoongesprekken waarbij een professionele en vriendelijke indruk wordt achtergelaten bij de klant. Daarnaast bespreken we de rol die een receptionist(e) heeft bij het verwelkomen van klanten bij hun bezoek aan de organisatie. Uiteindelijke doel: representativiteit in al haar facetten!

Telefonisten en receptionisten die klanten te woord staan aan de telefoon of aan de receptie.


Een greep uit de onderwerpen
• De spilfunctie van de receptionist(e)
• Telefoonetiquette
• Correct aannemen en doorverbinden
• Persoonlijke uitstraling
• Stem- en taalgebruik
• Omgaan met de ontevreden klant
• Baliegedrag
• Rollenspellen

Niveau HBO
Vorm Part-time
Incompany Ja
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 1 dag
Kosten (indicatie) Tussen de €450 en €1350
Titulatuur Geen titel
Benodigde taalkennis Nederlands
Provincie Gelderland
Afronding Certificaat