Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Motiverende gespreksvoering binnen de schuldhulpverlening

Uitgeverij-Studiecentrum Kerckebosch

  • Beschrijving
  • Overzicht

Soms hebt u als financieel dienstverlener (schuldhulpverlener, beschermingsbewindvoerder, e.a.) helemaal geen tijd en ruimte om aan gedragsverandering te werken. Of is het niet uw taak om dit te doen. U hebt misschien maar één gesprek of beperkt contact met de cliënt en moet in die tijd veel uitleggen en tegelijkertijd veel informatie verzamelen om bijvoorbeeld tot een plan van aanpak te komen. Juist dan kan een motiverende benadering veel bijdragen aan een goed gesprek.

Hierdoor krijgt u:

  • Minder met weerstanden te maken
  • Sneller informatie boven tafel
  • Een actievere en meer betrokken cliënt
  • Dat u zelf niet gefrustreerd raakt

De basis voor een motiverende benadering is motiverende gespreksvoering.

Door het volgen van deze cursusmiddag leert u:

  • Hoe u de motivatie van klanten ontdekt en bespreekt
  • Hoe u vragen stelt die activerend zijn
  • Op welke manier je effectief informatie geeft
  • Hoe u de klant op weg helpt met een eerste stap

Bestemd voor:
  • Schuldhulpverlening bij gemeenten
  • Bureaus Schuldhulpverlening
  • Beschermingsbewind
  • Bureaus voor inkomensbeheer
  • Gemeentelijke en regionale kredietbanken
  • Startende en assistent Wsnp-bewindvoerders

Sprekers

drs. Jacomijn Kuiper
Trainer / Coach
Bureau EV

Hetty de Laat
Adviseur/trainer/coach
Groei in Communicatie

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Ja
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 1 dag
Tijden Overdag
Kosten €375
Les locatie type Conferentiecentrum
Titulatuur Geen titel
Website www.kerckebosch.nl/zorg-welzijn/motiverende-gespreksvoering-binnen-de-schuldhulpverlening-shv-module-7-e1560
Lesmethode Klassikaal onderwijs
Benodigde taalkennis Nederlands
Startmaand oktober
Provincies Drenthe, Flevoland, Friesland, Gelderland, Groningen, Limburg, Noord-Brabant, Noord-Holland, Overijssel, Utrecht, Zeeland, Zuid-Holland
Afronding Geen