Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Lean in one day

Schouten & Nelissen

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting
* Sneller prestaties verbeteren door Lean te werk te gaan * Bewust nadenken over de meerwaarde voor de klant in het bedrijfsproces * Maak van Lean een concreet en toepasbaar begrip

Omschrijving

  • Sneller prestaties verbeteren door Lean te werk te gaan
  • Bewust nadenken over de meerwaarde voor de klant in het bedrijfsproces
  • Maak van Lean een concreet en toepasbaar begrip


Description

De rode draad in deze training is een praktijkcase van de firma Get Real Verzekeringen. Get Real is een verzekeraar met meerdere afdelingen die het allemaal druk hebben. Offertes, mutaties en schades moeten correct en tijdig worden afgehandeld. Al snel blijkt dat het niet goed gaat. Er wordt geen geld verdiend, de service is slecht en klanten zijn ontevreden.

Om deze case aan te pakken, behandelen we tijdens de training de volgende onderwerpen:

  • Historie van Lean
  • Principes van Lean Management
  • De Lean fasen: 1. Value 2. Value Stream 3. Flow 4. Pull 5. Perfection

Zodra je voldoende Lean-kennis hebt, ga je aan de slag om het tij te keren. Gevolgen van deze procesverbeteringen zijn direct zichtbaar. Je past dus de theorie onmiddellijk toe. Harder werken helpt niet per se - slimmer werken wél. Het draait om zicht op de eigen bijdrage aan het proces en ontdekken wat de ervaring van de klant is.

Blijf je ontwikkelen met New Heroes

Na afloop van je training ontvang je 6 maanden toegang tot het online platform New Heroes, waar je verder kunt werken aan je vaardigheden op het gebied van persoonlijke kracht, communicatie en leiderschap. Alles in jouw eigen tempo, waar en wanneer jij het wilt. Kijk op www.sn.nl/new-heroes voor meer informatie.

Admission

Je wilt de (bedrijfs)processen binnen je bedrijf op een gestructureerde manier verbeteren. Je vindt het leuk om verbeteringen door te voeren, maar weet niet precies hoe. Of je zoekt naar praktische voorbeelden om processen te verbeteren. Ook als je wilt bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit of wilt leren hoe je klanten beter bedient, geeft deze training praktische handvatten.

Course schedule

Leerdag

De training bestaat uit 1 blok van 1 trainingsdag.

Blok 1:

  • 1 dag van 09.00 tot 17.00 uur
Objectives
  • Je kent en snapt de principes van Lean Management
  • Je maakt prestaties zichtbaar en verbetert ze ook
  • Je herkent activiteiten die klantwaarde toevoegen in het bedrijfsproces
  • Je hebt nieuwe energie om bedrijfsprocessen kritisch te analyseren
  • Je vindt motivatie om deze processen ook aan te pakken en te veranderen
  • Je draagt bij aan het verbeteren van de kwaliteit binnen je organisatie


Graduation

Certificaat

Na afronding van de training ontvang je, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een certificaat van Schouten & Nelissen. Hiermee heb je een door het bedrijfsleven kwalitatief hoog gewaardeerd certificaat in huis.

Library

Trainingsmateriaal

Je maakt tijdens de training gebruik van vereiste materialen zoals: syllabus, handouts, persoonlijke licentie voor de leercommunity en online tests/scans. Tevens ontvang je na afloop van je training 6 maanden toegang tot het online platform van New Heroes. Hiervoor betaal je een bedrag van € 35,00 (exclusief btw).

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 1 maand
Kosten €495
Titulatuur Geen titel
Website www.sn.nl/ss-leandag
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 12
Afronding Certificaat