Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Klantgericht werken en communiceren

Schouten & Nelissen

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting
* Verplaats je beter in de klant en weet hoe hij denkt * Ontwikkel vaardigheden gericht op klantgerichtheid * Je leert effectiever om te gaan met lastige klanten

Omschrijving

  • Verplaats je beter in de klant en weet hoe hij denkt
  • Ontwikkel vaardigheden gericht op klantgerichtheid
  • Je leert effectiever om te gaan met lastige klanten


Description

Hoe voelde jouw klant zich na het laatste klantcontact? En wat voelde jij? Met de training Klantgericht communiceren van Schouten & Nelissen zorg je voor een prettige klantrelatie en bereik je meer in klantcontact. Je gaat leren door te doen. Korte inleidingen worden afgewisseld met oefeningen en rollenspellen.

Onderwerpen die aan bod komen:

  • LSD: luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Regie pakken en behouden in een gesprek
  • Non-verbale communicatie, etiquette en persoonlijke uitstraling
  • Feedback geven en ontvangen
  • Aandacht voor de emoties van de klant
  • Duidelijk en zakelijk adviseren
  • In lastige situaties de relatie met de klant behouden
  • Duidelijk en direct communiceren en grenzen stellen
  • Omgaan met jouw eigen met spanningen en emoties

Blijf je ontwikkelen met New Heroes

Na afloop van je training ontvang je 6 maanden toegang tot het online platform New Heroes, waar je verder kunt werken aan je vaardigheden op het gebied van persoonlijke kracht, communicatie en leiderschap. Alles in jouw eigen tempo, waar en wanneer jij het wilt. Kijk op www.sn.nl/new-heroes voor meer informatie.

Admission

Je hebt een functie waarin je veel met klanten te maken hebt. En soms zijn dat lastige of veeleisende klanten. Je wilt graag weten hoe je daar professioneel en klantgericht mee omgaat. Je werkt als receptionist of baliemedewerker, telefonist, systeembeheerder, applicatiebeheerder, technisch of functioneel ontwerper, helpdeskmedewerker, callcentermedewerker of binnendienstmedewerker.

Course schedule

Leerdagen

De training heeft een doorlooptijd van 2 maanden en bestaat uit een telefonisch doelstellend gesprek, 1 blok van 2 dagen en 1 blok van 1 dag.

Blok 1:

  • dag 1 van 10.00 tot 20.00 uur
  • dag 2 van 09.30 tot 17.00 uur

Blok 2:

  • 1 dag van 09.30 tot 17.00 uur
Objectives
  • Je communiceert persoonlijk, open en effectief met klanten
  • Je hebt inzicht in jouw manier van communiceren en het effect op anderen
  • Op het gebied van klantcontact heb je alle basisvaardigheden onder de knie
  • Je kunt je inleven in de klant en zijn verwachtingen
  • Je gaat beter om met lastige klantsituaties


Graduation

Certificaat

Na afronding van de training ontvang je, op basis van aanwezigheid en actieve deelname, een certificaat van Schouten & Nelissen. Hiermee heb je een door het bedrijfsleven kwalitatief hoog gewaardeerd certificaat in huis.

Library

Trainingsmateriaal

Tijdens de training wordt gebruik gemaakt van trainingsmateriaal. Hiervoor betaal je een bedrag van € 93,58 (exclusief btw).

Het trainingsmateriaal bevat de volgende literatuur:

    Mocht je reeds in het bezit zijn van bovengenoemde literatuur of om een andere reden de literatuur niet via ons willen ontvangen, geef dit dan aan in het opmerkingenveld op het online inschrijfformulier of bij jouw telefonische inschrijving.

    Daarnaast bevat het pakket specifiek materiaal dat in deze training wordt gebruikt. Het betreft vereiste materialen zoals: syllabus, handouts, persoonlijke licentie voor de leercommunity en online tests/scans. Je ontvangt na afloop van je training tevens 6 maanden toegang tot het online platform van New Heroes.

    Niveau N.V.T.
    Vorm Part-time
    Incompany Nee
    Open inschrijving Nee
    Doorlooptijd 3 maanden
    Kosten €1610
    Titulatuur Geen titel
    Website www.sn.nl/wak
    Benodigde taalkennis Nederlands
    Maximaal aantal deelnemers 12
    Afronding Certificaat