Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Commercieel Medewerker

Scheidegger Opleidingen

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

Deze opleiding is opgezet voor iedereen die graag wil werken als verkoper. Je kunt gaan werken bij allerlei bedrijven en organisaties. Een mooie stap om te veranderen van je werk of je verder te ontwikkelen als verkoopmedewerker.

Omschrijving
Lijkt het je leuk om producten te verkopen? Ben je sociaal en heb je een commerciële instelling? Dan is de opleiding Commercieel Medewerker een goede keuze voor je. In deze opleiding ontwikkel je je verkoopvaardigheden en leer je servicegericht werken. Klantvriendelijke en tevreden medewerkers zorgen voor enthousiaste klanten. Daarom is het van belang om aandacht te besteden aan je communicatie, klantvriendelijkheid en sociale vaardigheden. Hier ga je in dit programma dan ook uitgebreid mee aan de slag. Na deze opleiding kun je met succes aan de slag als verkoopmedewerker. Je weet hoe je klanten het beste helpt en hanteert verschillende verkooptechnieken, waarmee je weet in te spelen op hun wensen.

Admission

Deze opleiding wordt verzorgd op MBO-niveau. Er gelden geen speciale vooropleidingseisen. Inzet en motivatie zijn de belangrijkste voorwaarden.

Characteristics
MBO-deelprogramma

Course schedule
  • Duur van de opleiding: 6 maanden
  • Varianten: Avond, dag, zaterdag
  • Dagopleiding: 6 lesdagen van 10.00 uur tot 16.00 uur
  • Avondopleiding: 12 lesdagen van 19.00 uur tot 22.00 uur

Als je een dagopleiding volgt, volg je 2 lessen op 1 dag.

Enrollment
Inschrijven kan via www.scheidegger.nl/inschrijven.html?id=68931.

Objectives

Deze opleiding bestaat uit 2 modules van 6 lessen. Een ervaren docent legt de theorie uit en past die toe op de dagelijkse praktijk. Dat maakt de lessen zeer afwisselend en motiverend. Scheidegger weet dat dit een belangrijke voorwaarde is om een opleiding succesvol af te ronden.

Program guide
Commerciële vaardigheden

(6 lessen)

  • Acquisitievaardigheden
  • Commerciële gesprekken voeren
  • Vraag- en luistertechnieken
  • Het verkoopgesprek
  • Onderhandelen
  • Klachtenbehandeling
Klant- en servicegericht werken

(6 lessen)

  • Wie is de klant?
  • Klantgericht denken en werken
  • Informatie verzamelen en informeren
  • Klachten en ontevreden klanten
  • Oplossen van problemen
  • Servicelevels

Niveau MBO
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 6 maanden
Kosten €1099
Titulatuur Geen titel
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 22
Afronding Diploma