Dé opleidingensite voor hbo en hoger

HBO Leergang Marketing Management

Scheidegger Opleidingen

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

Je wilt je ontwikkelen binnen of je voorbereiden op een functie op het gebied van marketing op HBO-niveau. Je wilt bijvoorbeeld werken als marketingcommunicatieprofessional of marketeer met meer verantwoordelijkheid.

Omschrijving
Met deze unieke leergang ontwikkel je je tot marketeer op HBO-niveau. Je groeit uit tot een professional die de markt kan lezen en nieuwe manieren aandraagt om producten te verkopen of om de naamsbekendheid te vergroten. In dit programma komen de kernaspecten die je hiervoor nodig hebt aan de orde, zoals marktonderzoek, strategie, reclame en pr. Als je ambities hebt om echt verder te komen in het veelzijdige vak van marketingmanagement, dan is dit programma een goede keuze.

Admission

Deze opleiding wordt verzorgd op HBO-niveau. Er wordt van je verwacht dat je een diploma HAVO of MBO hebt of door werkervaring op dit niveau functioneert. Inzet en motivatie zijn de belangrijkste voorwaarden.

Characteristics
HBO-deelprogramma

Course schedule
  • Duur van de opleiding: 18 maanden
  • Varianten: Avond, dag, zaterdag
  • Dagopleiding: 18 lesdagen van 10.00 uur tot 16.00 uur en 2 lessen van 3 uur
  • Avondopleiding: 38 lesdagen van 19.00 uur tot 22.00 uur
  • E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand

Als je de dagopleiding volgt, volg je 2 lessen op 1 dag.

Enrollment
Inschrijven kan via www.scheidegger.nl/inschrijven.html?id=29114.

Objectives

Tijdens de lessen worden de theorie en gemaakte opdrachten besproken en werk je aan de vaardigheden die je nodig hebt in je dagelijkse praktijk. Ook voer je leerzame discussies met je medestudenten. Dat maakt deze leergang leuk en direct toepasbaar. Tijdens je studie krijg je persoonlijke begeleiding van een mentor en heb je toegang tot e-Connect voor alle informatie over je opleiding. Zie voor meer informatie e-Connect. Zo helpen wij je om het beste uit jezelf te halen, want jouw doel is ons doel: een diploma!

Program guide
Marketing

(6 lessen)

  • Marketing, sales en communicatie
  • Product, prijs, plaats en promotie
  • Segmenteren, positioneren
  • Consumentengedrag
  • Online marketing en social media
  • Onderdelen van een marketingplan
Marktverkenning

(6 lessen)

  • Marktontwikkelingen
  • Marktaandelen
  • Concurrenten
  • Marktanalyse
  • Analyseren van klantgedrag
  • Verkennen van de markt
  • (Online) marktonderzoek
  • Grafieken en diagrammen
  • Wat betekenen de cijfers en figuren
Communicatie en pr

(6 lessen)

  • Communicatie en media
  • Pr en marketing
  • Communicatie en huisstijl
  • Pr en relatie met pers en media
  • Creatief schrijven van brieven, folders en advertenties
  • Inzetten en onderhouden van social media
  • Voorlichting en imago
Bedrijfscommunicatie

(6 lessen)

  • Kernbegrippen communicatie
  • Interne communicatie
  • Concerncommunicatie
  • Corporate communicatie
  • Uitgangspunten marketingcommunicatie
  • Public relations
  • Communicatiemodellen
  • Communicatie in organisatie en omgeving
  • Diverse communicatie-instrumenten
  • Communicatiesoorten en -technieken
Bedrijfseconomische aspecten

(6 lessen)

  • Kosten en kostensoorten
  • Constante en variabele kosten
  • Winst, verlies en break-evenpoint
  • Directe en indirecte kosten
  • Financiële kengetallen
  • Eigen vermogen en vreemd vermogen
  • Liquiditeit en financiering
Management en organisatie

(6 lessen)

  • Effectieve werkorganisatie
  • Timemanagement
  • Organisatiestructuren en -processen
  • Interne organisatie
  • Werken met doelstellingen
  • Projectmatig werken
  • Logistiek en processen

 

Eindopdracht

(2 lessen van 3 uur)

  • Begeleiding bij de eindopdracht

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 18 maanden
Kosten €2475
Titulatuur Geen titel
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 22
Afronding Diploma