Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Service Strategy

Pink Elephant Nederland

  • Beschrijving
  • Overzicht

ITIL Service StrategyDe strategische kant van services binnen de Service Lifecycle mag niet onderschat worden. Aansluiting van IT bij de business is cruciaal. Dit vraagt om specifieke kennis en vaardigheden. Hoe kun je op strategisch niveau services inregelen? Deze module biedt een stevige basis voor strategieontwikkeling, waardebepaling, financieel management en management van de vraag. De training ITIL Service Strategy gaat in op het meeste elementaire bestaan van IT dienstverleners: de strategie. De training behandelt hoe u gestructureerd keuzes maakt, en welke afwegingen er komen kijken bij het bepalen van de servicestrategie.ITIL staat voor de Information Technology Infrastructure Library, en is in de jaren tachtig door Pink Elephant op de Nederlandse markt gentroduceerd. De afgelopen dertig jaar heeft ITIL zich ontwikkeld tot de Best Practice op het gebied van Service Management.Na het volgen van deze training bent u in staat om op strategische wijze beslissingen in uw IT organisatie te maken. Hierbij kunt u verschillende belangen tegen elkaar afwegen, en bent u in staat strategische aansturing aan uw IT organisatie te geven.

Deze driedaagse cursus verschaft u de kennis, die u nodig hebt om een bijdrage te kunnen leveren aan het ontwikkelen van een strategie voor de IT dienstverlening, waarmee uw organisatie in staat is daadwerkelijk waarde aan de ?business? te leveren. Alle facetten van een IT service strategie en de belangrijkste modellen en methoden, zoals die beschreven staan in het ITIL® Service Strategy boek, komen tijdens deze cursus aan de orde. De cursus is een combinatie van toelichting door de docent op de betreffende ITIL® theorie, groepsdiscussies en opdrachten, waarmee u leert hoe u de betreffende ITIL® concepten en ?best practices? in de praktijk kunt toepassen. Het ?ITIL® Intermediate ?Service Strategy? examen wordt aansluitend op cursus (aan het einde van de laatste dag) afgenomen.

Drie weken voor aanvang van de cursus ontvangt u: het boek, ?ITIL® Service Strategy?; tevens ontvangt u vooraf in digitale vorm het cursistenwerkboek de examensyllabus en een proefexamen. Wij adviseren u om het boek voorafgaande aan de cursus te bestuderen en het proefexamen door te nemen. Op deze wijze bent u optimaal voorbereid op de cursus en het aansluitende examen.

ITIL® Foundation

Niveau MBO
Incompany Ja
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 3 dagen
Kosten (indicatie) Tussen de €450 en €1350
Titulatuur Geen titel
Benodigde taalkennis Nederlands, Engels
Provincie Noord-Holland
Afronding Diploma