Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Training Klantgericht Telefoneren

NCOI Opleidingen

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

Deze training is bedoeld voor iedereen die geregeld telefonisch zakelijke contacten onderhoudt.

Omschrijving
De telefoon is een belangrijk communicatiemiddel dat we bijna allemaal dagelijks gebruiken. Maar zakelijk communiceren op een enthousiaste, professionele manier is lang niet altijd eenvoudig. Uit onderzoek blijkt dat een goed professioneel eerste contact per telefoon zeer belangrijk is voor de beeldvorming van een organisatie. Tijdens deze praktijkgerichte training leert u dan ook wat klantgericht telefoneren betekent en hoe u dit goed kunt uitvoeren.

Enrollment
Inschrijven kan via www.ncoi.nl/Inschrijven.html?course=25582-2018.

Graduation

Na afloop van deze training ontvangt u het certificaat ‘Klantgericht Telefoneren'.

Objectives

In de training worden theorie en praktijk afgewisseld. De nadruk ligt hierbij op oefenen. Wat u leert gaat u meteen toepassen door middel van rollenspelen. De oefeningen gaan over zowel ‘inbound’ en ‘outbound’. Alle aspecten van uw dagelijkse praktijk komen aan bod. U leert om vriendelijk en professioneel te blijven, ook tijdens lastige gesprekken. De trainer gaat in op de speciale mogelijkheden en beperkingen van telefonisch communiceren, zodat u hier optimaal gebruik van weet te maken. U krijgt daarnaast gericht feedback van de trainer, waarin hij uw persoonlijke leerdoelen betrekt.

Program guide

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Persoonlijke intake
  • Vastleggen leerdoelen
  • Uw ontwikkelvraag
Klantgerichtheid
  • Wat verwacht de klant van een klantgerichte telefoonbehandeling?
  • De regels van zakelijk telefoneren
Zakelijk telefoneren
  • Telefoonetiquette en telefoonalfabet
  • De vriendelijke begroeting
  • Professioneel doorverbinden
  • Professioneel afsluiten van het gesprek
Telefonische gesprekstechnieken
  • Vraag- en luistertechnieken
  • Inventariseren wat de klant wil
  • Klantgericht formuleren
Lastige gesprekken
  • Lastige telefoongesprekken
  • Omgaan met klachten en ontevreden klanten
  • Omgaan met emoties
Persoonlijk ontwikkelplan
  • Vastleggen ontwikkelstappen
  • Persoonlijk actieplan

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 2 maanden
Kosten €1190
Titulatuur Geen titel
Website www.ncoi.nl/training/Trainingen-Klantgericht-Telefoneren.html
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 12
Afronding Certificaat