Dé opleidingensite voor hbo en hoger

MBO Servicedeskmedewerker

NCOI Opleidingen

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

U bent (aankomend) servicedeskmedewerker en u wilt zich ontwikkelen op MBO-niveau.

Omschrijving
Als servicedeskmedewerker heeft u een leuke en drukke baan. U zorgt ervoor dat alle verzoeken en incidenten die bij de afdeling binnenkomen goed worden afgehandeld. U lost bijvoorbeeld storingen aan computers op en regelt de installatie van programma’s. Daarnaast is het voor uw werk van belang dat u over de juiste communicatieve vaardigheden beschikt. Met dit MBO-programma ontwikkelt u zich tot een professionele servicedeskmedewerker.

Admission

Er zijn geen specifieke vooropleidingseisen voor deze opleiding. De opleiding wordt verzorgd op MBO-niveau.

Characteristics
MBO-deelprogramma

Course schedule
  • Duur van de opleiding: 6 maanden
  • Varianten: Avond, dag, zaterdag
  • Dag: 6 dagen van 10.00 uur tot 16.00 uur
  • Avond: 12 avonden van 19.00 uur tot 22.00 uur
  • E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand


Enrollment
Inschrijven kan via www.ncoi.nl/Inschrijven.html?course=60491-2018.

Graduation

De opleiding bestaat uit 2 modules, die u beide afsluit met een digitaal examen. Het voordeel hiervan is dat u zelf kunt inplannen waar en wanneer u examen doet. Behaalt u hiervoor een voldoende, dan ontvangt u het instituutsdiploma ‘MBO Servicedeskmedewerker’ van MBO College van NCOI.

Dit deelprogramma kunt u mogelijk inbrengen in een vervolg naar volledige MBO-opleidingen niveau 2, 3 of 4 van NCOI.

Objectives

De combinatie van inspirerende bijeenkomsten, een zeer moderne online leeromgeving en uw werkomgeving maakt deze opleiding uniek. U ontwikkelt de kennis en vaardigheden die u nodig heeft als professioneel servicedeskmedewerker. Zo leert u storingen te verhelpen en hoe u gebruikers ondersteunt bij problemen. De opleiding wordt verzorgd door ervaren docenten, die uw dagelijkse beroepspraktijk uitstekend begrijpen.

Ons studiemateriaal is altijd actueel en sluit perfect aan op de exameneisen. Alles wat u nodig heeft voor uw studie vindt u in onze moderne online leeromgeving. U vindt hier lesvoorbereidingen, opdrachten en aanvullende informatie. Ook kunt u communiceren met uw medestudenten en docent.

Program guide

De volgende onderwerpen komen aan bod:

ICT-dienstverlening

(6 bijeenkomsten)

  • De servicedesk
  • Basiskennis ICT en dienstverlening
  • ICT-beheerprocessen en -concepten
  • Communicatieve vaardigheden voor ICT
  • De gebruiker begrijpen en feedback vragen
  • Vastleggen en documenteren
  • Incidenten formuleren en rapporteren
  • Oplossen van incidenten
Informatiesystemen

(6 bijeenkomsten)

  • Informatiestromen in een organisatie
  • Informatiebehoefte en informatiesystemen
  • Functioneel ontwerp
  • Testprocedures opstellen en uitvoeren
  • Verhelpen van verstoringen
  • Opstellen van een implementatieplan
  • Implementeren van systemen

Niveau MBO
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 6 maanden
Kosten €1690
Titulatuur Geen titel
Website www.ncoi.nl/opleiding/MBO-opleidingen-MBO-Servicedeskmedewerker.html
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 20
Afronding Diploma