Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Professional Master Marketingmanagement

NCOI Opleidingen

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

U bent hoger opgeleid en u wilt graag verdiepende kennis en vaardigheden opdoen op het gebied van marketingmanagement. Of u bent een ambitieuze marketingmanager, marketingconsultant of marketingprofessional en u wilt zich diepgaand ontwikkelen op het gebied van marketingmanagement.

Omschrijving
Wilt u strategische marketingvraagstukken kunnen oplossen? En wilt u daarmee uw organisatie naar een hoger plan kunnen tillen? Dan is deze Professional Master iets voor u. U krijgt tijdens dit praktijkgerichte programma helder inzicht in de essentiële aspecten van strategisch marketingmanagement. Aan de hand van onderwerpen als marktanalyse, customer insight, positionering en concurrentieanalyse kijkt u naar hoe u een bijdrage kunt leveren aan de strategische doelstellingen van uw eigen organisatie. Na afronding van dit programma beschikt u over zeer actuele kennis op Masterniveau, waarmee u in uw organisatie direct aan de slag kunt. Bovendien levert het diploma u mogelijk vrijstellingen op in de Master in Marketingmanagement (MMM) van NCOI.

Admission

U beschikt over HBO- of WO-werk- en -denkniveau.

Characteristics
Masterdeelprogramma

Course schedule
  • Duur van de opleiding: 1 jaar
  • Varianten: Avond, dag, zaterdag
  • Dag: 16 dagen van 10.00 uur tot 16.00 uur
  • Avond: 32 avonden van 19.00 uur tot 22.00 uur
  • E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand


Enrollment
Inschrijven kan via www.ncoi.nl/Inschrijven.html?course=59019-2018.

Graduation

U rondt elke Masterclass af met een praktijkgerichte eindopdracht. Behaalt u voor alle opdrachten een voldoende beoordeling, dan ontvangt u het diploma ‘Professional Master Marketingmanagement’ van NCOI University of Business Studies.

Objectives

Dit boeiende, praktijkgerichte programma richt zich op de kern van marketingmanagement en legt de relatie met organisatiestrategie. Aan de hand van onderwerpen als marktanalyse, het marketingproces en concurrentieanalyse doet u kennis op van vele facetten van het vakgebied. U verdiept u in de psychologie van de customer journey en leert het aankoopgedrag van de consument te doorgronden. Daarnaast leert u hoe u uw doelgroep optimaal bereikt, met welke strategie en met welke boodschap. Bij elkaar vormt dit een zeer compleet en boeiend programma voor de ambitieuze marketingprofessional.

Het programma wordt verzorgd door topdocenten die zelf actief zijn in de marketingwereld. Waar mogelijk koppelen zij de theorie voortdurend aan uw eigen werkpraktijk met behulp van praktische opdrachten en cases. Ook kunt u tijdens uw opleiding gebruikmaken van de meest actuele literatuur en onze moderne online leeromgeving. Binnen deze leeromgeving vindt u alle relevante informatie rondom uw studie en kunt u communiceren met docenten en medestudenten.

Program guide

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Strategisch Marketingmanagement

(8 bijeenkomsten)

  • Organisatiestrategie en marketing
  • Strategie vertalen naar marketingbeleid
  • Marketingproces
  • Strategische marketingplanning
  • Analyse consumentenmarkten en -koopgedrag
  • Analyse businessmarkten en -koopgedrag
  • Concurrentieanalyse
  • Ontwikkelen, positioneren en differentiëren van producten
  • New product development vanuit marketingperspectief
  • Distributiestrategieën
  • Marketingcommunicatie
  • Strategisch merkenbeleid
  • Inzet van media (RTV, online, print)
  • Direct marketing
  • Social media
  • Online marketing en communicatie
Masterclass Customer Insights en Koopgedrag

(8 bijeenkomsten)

  • Begrijpen van gedrag van consumenten
  • Omgevingsinvloeden
  • Psychologische aspecten van consumenten­gedrag
  • Motivatietheorie
  • Individuele besluitvorming
  • Probleemherkenning en zoeken naar informatie
  • Het proces na aankoop
  • Consumentendiversiteit
  • Sociale klassen en lifestyles
  • Sociale invloeden op ­consumentengedrag
  • Consumentenanalyse en strategie
  • Consumentengedrag, marketing en ethiek
  • (Online) marktonderzoek en ethiek
Masterclass Communicatiestrategie

(8 bijeenkomsten)

  • Positionering, branding en communicatie
  • Marketingcommunicatie en -instrumenten­
  • Branding en creatieve ontwikkeling
  • Customer journey en persona: onderzoek naar consument en markt
  • Communicatieonderzoek
  • Online marketingcommunicatie
  • Public relations en voorlichting
  • Sponsoring en promoties
  • Direct-marketingcommunicatie
  • Persoonlijke verkoop en evenementen
  • On- en offline en geïntegreerde aanpak
  • Mediatypen en mediaspecialismen
  • Mediaplan en mediaselectie
  • Geïntegreerde marketingcommunicatie
Masterclass Online Marketing

(8 bijeenkomsten)

  • Marketing in de digitaal geïntegreerde organisatie
  • Strategische aspecten van digitale marketing
  • Online branding
  • Digitale instrumenten en tactieken
  • Online klantacquisitie en CRM
  • Marketingdata en automated marketing
  • Implementatie van de digitale marketingstrategie
  • Social business en integratie

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 12 maanden
Kosten €8990
Titulatuur Geen titel
Website www.ncoi.nl/opleiding/Masterprogrammas-Masterprogramma-Marketingmanagement.html
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 18
Afronding Diploma