Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Masterclass Strategisch Marketingmanagement

NCOI Opleidingen

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

Bent u hoger opgeleid en heeft u een beleidsbepalende rol? Wilt u uw kennis en vaardigheden op het gebied van strategisch marketingmanagement uitbreiden? Dan is deze opleiding zeer geschikt voor u.

Omschrijving
Wilt u weten hoe u een strategisch marketingbeleid kunt ontwikkelen? En hoe u dit marketingbeleid vertaalt naar een professionele marketingaanpak? Dan is deze Masterclass iets voor u. In deze Masterclass gaat u actief aan de slag met onderwerpen als strategische marketing, marktanalyse, concurrentieanalyse, positionering en merkenbeleid. Hierdoor ontwikkelt u een strategisch marketingbeleid dat uitstekend aansluit op uw doelgroep en past bij uw organisatie.

Admission

U beschikt over HBO- of WO-werk- en -denkniveau.

Characteristics
Masterdeelprogramma

Course schedule
  • Duur van de opleiding: 3 maanden
  • Varianten: Avond, dag, zaterdag
  • Dag: 4 dagen van 10.00 uur tot 16.00 uur
  • Avond: 8 avonden van 19.00 uur tot 22.00 uur
  • E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand


Enrollment
Inschrijven kan via www.ncoi.nl/Inschrijven.html?course=2356-2018.

Graduation

Deze Masterclass wordt afgesloten met een praktijkgerichte eindopdracht voor uw eigen organisatie. Behaalt u een voldoende, dan ontvangt u het diploma ‘Masterclass Strategisch Marketingmanagement’ van NCOI University of Business Studies.

Objectives

In deze Masterclass leert u hoe u een strategisch marketingbeleid ontwikkelt. U analyseert de markt waarin uw organisatie werkzaam is en formuleert de behoeften van consumenten. Vervolgens stelt u een merkenbeleid op voor het benaderen van de markt en stelt u de juiste marketingmix samen voor de gekozen doelgroep. Ook ontwikkelt u de vaardigheden om de uitvoering van het gekozen strategisch marketingbeleid te managen.

Deze Masterclass wordt verzorgd door absolute topdocenten die midden in de praktijk staan. Zij koppelen de theorie voortdurend aan de praktijk met praktische opdrachten. Daarnaast kunt u tijdens uw opleiding gebruikmaken van de meest actuele literatuur en onze moderne online leeromgeving. Binnen deze leeromgeving vindt u alle relevante informatie rondom uw studie en kunt u communiceren met docenten en medestudenten.

Program guide

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketing en strategie
  • Organisatiestrategie en marketing
  • Strategie vertalen naar marketingbeleid
  • Marketingproces
  • Strategische planning
Marktanalyse
  • Analyse consumentenmarkten en -koopgedrag
  • Analyse businessmarkten en -koopgedrag
  • Concurrentieanalyse
  • Marktsegmentatie en doelgroepkeuze
Product- en distributiestrategie
  • Ontwikkelen, positioneren en differentiëren van producten
  • New productdevelopment vanuit marketingperspectief
  • Distributiestrategieën
Marketingcommunicatie en merkenbeleid
  • Marketingcommunicatie
  • Strategisch merkenbeleid
  • Inzet van media (RTV, internet, print)
  • Direct marketing
  • Internet en social media
  • E-marketing

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 3 maanden
Kosten €2590
Titulatuur Geen titel
Website www.ncoi.nl/opleiding/Masterclasses-Masterclass-Strategisch-Marketingmanagement.html
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 18
Afronding Diploma