Dé opleidingensite voor hbo en hoger

HBO Marketing en Sales

NCOI Opleidingen

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

U werkt in een commerciële functie en wilt uw kennis en vaardigheden op het gebied van marketing verder ontwikkelen. U bent bijvoorbeeld marketeer, sales- of accountmanager of commercieel binnendienstmedewerker.

Omschrijving
In dit HBO-programma ontwikkelt u uw kennis en inzicht in marketing en sales. Marketing en sales zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Een goed marketeer begrijpt het salesproces en een goede sales- of accountmanager heeft kennis van de belangrijkste marketingprincipes. Daarom gaat u aan de slag met marktsegmentatie, positionering en branding, maar ontwikkelt u ook de benodigde salesvaardigheden. U wordt begeleid door echte marketing- en salesprofessionals. Zij bereiden u uitstekend voor op de praktijk. Bovendien kunt u dit unieke programma mogelijk inbrengen als vrijstelling in diverse HBO Bacheloropleidingen van NCOI.

Admission

Dit programma wordt op HBO-niveau verzorgd. Voor dit programma gelden geen specifieke vooropleidingseisen.

Characteristics
HBO-deelprogramma

Course schedule
  • Duur van de opleiding: 6 maanden
  • Varianten: Avond, dag, zaterdag
  • Dag: 6 dagen van 10.00 uur tot 16.00 uur
  • Avond: 12 avonden van 19.00 uur tot 22.00 uur
  • E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand


Enrollment
Inschrijven kan via www.ncoi.nl/Inschrijven.html?course=2933-2018.

Graduation

U rondt elke module af met een praktijkgerichte opdracht. Heeft u voor beide modules een voldoende behaald, dan ontvangt u het NCOI-diploma ‘HBO Marketing en Sales’. Indien u eventueel verder wilt studeren en u voldoet aan de toelatingsvoorwaarden voor Bachelor, dan ontvangt u vrijstelling voor de gelijke onderdelen uit de HBO Bacheloropleiding.

Objectives

In dit programma doet u snel de nodige praktisch toepasbare kennis op over marketing, sales- en accountmanagement. U krijgt zicht op de rol van sales in een commerciële organisatie, de instrumenten die gebruikt kunnen worden voor een actief beleid van klantenmanagement en u stelt een sales- of accountplan op. U gaat aan de slag met het analyseren en segmenteren van uw klantgroepen en leert hoe u de juiste positionering van uw organisatie bepaalt. Ten slotte stelt u een passend marketingplan op.

Program guide

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketingmanagement

(6 bijeenkomsten)

  • Moderne marketing in organisaties
  • Customer journey
  • Marktonderzoek
  • Marktsegmentatie, positionering en branding
  • Waardecreatie en -bepaling
  • Productdevelopment
  • Online marketing en marketingcommunicatie
  • Distribution channel
  • Marketingstrategie
  • Cross-cultural en Internationale marketingbeleid
Sales- en accountmanagement

(6 bijeenkomsten)

  • Accountmanagement
  • Accountdoelstellingen
  • Relatiemanagement
  • Werken aan klanttevredenheid
  • De binnendienst
  • Verkoop- en gesprekstechnieken

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 6 maanden
Kosten €1890
Titulatuur Geen titel
Website www.ncoi.nl/opleiding/HBO-opleidingen-HBO-Marketing-en-Sales.html
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 20
Afronding Diploma