Dé opleidingensite voor hbo en hoger

HBO International Business

NCOI Opleidingen

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

Dit praktische HBO-programma is speciaal ontwikkeld voor iedereen die zich wil verdiepen in internationale handel, bedrijfskunde en management.

Omschrijving
Wilt u op internationaal niveau zaken doen? Dan moet u thuis zijn in internationale handelsregels, export en marktkansen. In dit boeiende HBO-programma ontwikkelt u de belangrijkste kennis en vaardigheden om succesvol te zijn in een internationale markt. U weet welke stappen u moet doorlopen, weet om te gaan met soms lastige procedures en kunt uw bedrijf bekend maken in een nieuwe internationale omgeving. U kunt het geleerde direct in uw werkomgeving toepassen. Zo komt de materie direct voor u tot leven.

Admission

Dit programma wordt op HBO-niveau verzorgd. Voor dit programma gelden geen specifieke vooropleidingseisen.

Characteristics
HBO-deelprogramma

Course schedule
  • Duur van de opleiding: 1 jaar
  • Varianten: Avond, dag, zaterdag
  • Dag: 18 dagen van 10.00 uur tot 16.00 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur
  • Avond: 38 avonden van 19.00 uur tot 22.00 uur
  • E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand

Deze opleiding wordt ook in een 2-jarige variant aangeboden.

Enrollment
Inschrijven kan via www.ncoi.nl/Inschrijven.html?course=42692-2018.

Graduation

De modules International business en Bedrijfseconomische aspecten worden afgesloten met een digitaal examen. Hierdoor bent u in staat uw examen zelf te plannen en kunt u het moment en de plaats zelf bepalen. Dit maakt het heel flexibel. De overige modules worden afgerond met een praktijkgerichte opdracht. Bij een voldoende beoordeling voor alle onderdelen en de eindopdracht ontvangt u het NCOI-diploma ‘HBO International Business’.

Indien u eventueel verder wilt studeren en u voldoet aan de toelatingsvoorwaarden voor Bachelor, dan ontvangt u vrijstelling voor de gelijke onderdelen uit de HBO Bacheloropleiding.

Objectives

Dit programma bevat alle essentiële thema’s uit het boeiende vakgebied van internationale bedrijfskunde, exportmanagement en algemeen management. U ontwikkelt zich als zeer breed inzetbare professional voor internationale organisaties. Het programma wordt verzorgd door ervaren en zeer deskundige docenten, die zelf in de praktijk actief zijn. Tijdens de bijeenkomsten werkt u aan cases en groepsopdrachten, waarin de theorie voortdurend in verband wordt gebracht met de dagelijkse praktijk. Daar waar mogelijk koppelt u de opdrachten en cases in de opleiding direct aan uw eigen werkomgeving. Zo past u wat u leert al meteen toe in de praktijk. Dat maakt de opleiding boeiend en efficiënt. Wij maken altijd gebruik van de meest actuele literatuur. U heeft toegang tot onze zeer moderne online leeromgeving.

Program guide

De volgende onderwerpen komen aan bod:

International business

(6 bijeenkomsten)

  • Internationale handel
  • Internationalisering
  • De internationale omgeving
  • Het internationale handelssysteem en handelsblokken­
  • Internationaal concurreren
  • Directe investeringen en multinationale ondernemingen
  • Internationaal strategisch en operationeel ondernemingsbeleid
Bedrijfseconomische aspecten

(6 bijeenkomsten)

  • Praktische bedrijfseconomie
  • Lezen van financiële overzichten
  • Investeringen
  • Interpretatie van cijfers
  • Winst en verlies
  • Financiële informatievoorziening voor managers
  • Financiële kengetalen
  • Managementrapportages
Exportmanagement

(6 bijeenkomsten)

  • Exporteren in Europa
  • Export buiten Europa
  • Exportmanagement
  • Verkennen van buitenlandse markten
  • Exportplanning
  • Financiële en fiscale aspecten bij export
  • Logistiek en douane
  • Juridische aspecten van export
Bedrijfscommunicatie

(6 bijeenkomsten)

  • Kernelementen van bedrijfscommunicatie
  • Interne communicatie
  • Strategische bedrijfscommunicatie
  • Marketingcommunicatie
  • Contentmanagement en merkenmanagement
  • Integratie van online en offline media
  • Community relations en sociale media
  • Dynamic content en crossmediale platforms
  • Communiceren met verschillende stakeholders
Marketingmanagement

(6 bijeenkomsten)

  • Moderne marketing in organisaties
  • Customer journey
  • Marktonderzoek
  • Marktsegmentatie, positionering en branding
  • Waardecreatie en -bepaling
  • Productdevelopment
  • Online marketing en marketingcommunicatie
  • Distribution channel
  • Marketingstrategie
  • Cross-cultural en Internationale marketingbeleid
Cross cultural management

(6 bijeenkomsten)

  • Globalisatie
  • Inzicht in aspecten van cultuur
  • Culturele diversiteit
  • Omgaan met cultuurverschillen
  • Cultuur en communicatie
  • Management en cultuur
  • Leiderschap en cultuur
  • Samenwerken in internationale teams
Eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)

U rondt deze opleiding af met een eindopdracht.

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 12 maanden
Kosten €3490
Titulatuur Geen titel
Website www.ncoi.nl/opleiding/HBO-opleidingen-HBO-International-Business-1-jaar.html
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 20
Afronding Diploma