Dé opleidingensite voor hbo en hoger

HBO Communicatie

NCOI Opleidingen

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

U bent ambitieus en u wilt zich op het gebied van communicatie vanuit een breed perspectief verder ontwikkelen. De opleiding is zeer interessant voor bijvoorbeeld publicrelationsmedewerkers, reclamecoördinatoren, (marketing)communicatiemedewerkers, medewerkers communicatiebeleid of evenementenmanagers.

Omschrijving
In dit unieke HBO-programma ontwikkelt u een brede basis voor succes in de communicatiebranche. De juiste inzet van communicatiemiddelen kan grote invloed uitoefenen op mensen binnen en buiten de organisatie. U leert interne en externe communicatie optimaal inzetten en op elkaar afstemmen. Hierin betrekt u verschillende communicatiedisciplines en u formuleert een duidelijk effect dat u kunt en wilt realiseren. In dit programma gaat u aan de slag met cases, discussies en (praktijk)opdrachten. Op deze manier past u de theorie direct concreet toe in de praktijk. Met de modulaire en praktische aanpak van NCOI kunt u dit programma uitstekend combineren met uw baan.

Admission

Dit programma wordt op HBO-niveau verzorgd. Voor dit programma gelden geen specifieke vooropleidingseisen.

Characteristics
HBO-deelprogramma

Course schedule
  • Duur van de opleiding: 2 jaar
  • Varianten: Avond, dag, zaterdag
  • Dag: 18 dagen van 10.00 uur tot 16.00 uur en 2 bijeenkomsten van 3 uur
  • Avond: 38 avonden van 19.00 uur tot 22.00 uur
  • E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand

Deze opleiding wordt ook in een 1-jarige variant aangeboden.

Enrollment
Inschrijven kan via www.ncoi.nl/Inschrijven.html?course=53302-2018.

Graduation

U rondt de modules Management en organisatie en Media en communicatie af met een digitaal examen. De overige modules sluit u af met een praktijkgerichte opdracht. Bovendien werkt u aan een eindopdracht. Sluit u alle modules en de eindopdracht met een voldoende af, dan ontvangt u het diploma ‘HBO Communicatie’ van Hogeschool NCOI.

Indien u eventueel verder wilt studeren en u voldoet aan de toelatingsvoorwaarden voor Bachelor, dan ontvangt u vrijstelling voor de gelijke onderdelen uit de HBO Bacheloropleiding.

Objectives

In dit HBO-programma gaat u aan de slag met interessante onderwerpen als merkenbeleid, corporate branding en massacommunicatie. Ook verdiept u zich in management en organisatie om uw strategisch inzicht te ondersteunen. Om de theorie praktisch toepasbaar te maken werkt u aan cases en opdrachten, waarbij de theorie voortdurend in verband wordt gebracht met uw dagelijkse werk. Ook kunt u tijdens de opleiding gebruikmaken van actuele literatuur en onze moderne online leeromgeving. Hier vindt u alle relevante informatie rondom uw studie en kunt u communiceren met docenten en medestudenten.

Program guide

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Storytelling

(6 bijeenkomsten)

  • Principes van storytelling
  • Het verhaal scherp krijgen
  • Aanpak van storytelling
  • Doelgroepgericht schrijven
  • Doelgroep en mediaplatform
  • Deelbare content
  • Websites en blogs
  • Storytelling met sociale media
Marketingcommunicatie

(6 bijeenkomsten)

  • Geïntegreerde communicatie
  • Creatieve appeals
  • Public relations en direct marketing
  • Van offline naar online
  • Campagne implementaties
  • Social media
  • Marketingcommunicatiemix
  • Target groups
  • Merkenbeleid
Corporate communicatie

(6 bijeenkomsten)

  • Visie, missie en doelen
  • Identiteit, imago en reputatie
  • Reputatiemanagement
  • Geïntegreerde communicatie
  • Corporate branding
  • Maatschappelijk verantwoord ­onder­nemen
  • Communicatie-ethiek
  • Strategische bedrijfscommunicatie
  • Omgaan met (online) media
Management en organisatie

(6 bijeenkomsten)

  • Verschillende soorten organisaties
  • Management en besluitvorming in ­organisaties
  • Organisaties en hun omgeving
  • Concurrentie en strategie
  • Operationeel management
  • Leidinggeven en ontwikkelen
  • Motiveren en belonen
  • Organisatiestructuur, sturing en coördinatie
Interne communicatie

(6 bijeenkomsten)

  • Kernbegrippen interne communicatie
  • Het interne communicatieproces
  • Communicatie bij veranderings­processen
  • Methoden en kanalen
  • Persoonlijke communicatie
  • Interne media
  • Internet en intranet
  • Interne communicatie en social media
  • Intern communicatieonderzoek
Media en communicatie

(6 bijeenkomsten)

  • (Online) mediakanalen
  • Interactieve media
  • Mediatheorieën
  • Massacommunicatie
  • Mediafuncties en eigenschappen
  • Mediaboodschap
  • Mediaplanning
Eindopdracht

(2 bijeenkomsten van 3 uur)

  • U rondt deze opleiding af met een eindopdracht.

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 24 maanden
Kosten €3490
Titulatuur Geen titel
Website www.ncoi.nl/opleiding/HBO-opleidingen-HBO-Communicatie-2-jaar.html
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 20
Afronding Diploma