Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Contentstrategie

NCOI Opleidingen

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

Deze training is speciaal bedoeld voor iedereen die als doel heeft de website een meer strategische rol binnen marketing en communicatie te laten spelen, zoals contentmanagers, webredacteuren, communicatie- of marketingprofessionals.

Omschrijving

Organisaties kunnen tegenwoordig kiezen uit tientallen kanalen en oneindig veel soorten content. Maar welke content wil uw doelgroep graag zien? En hoe maakt u de juiste keuze, voor de juiste content, op het juiste moment? Daarvoor heeft u een doordachte en meetbare contentstrategie nodig. Tijdens de training Contentstrategie leert u de juiste keuzen maken!

Enrollment
Inschrijven kan via www.ncoi.nl/Inschrijven.html?course=42567-2018.

Graduation

Na afloop van deze training ontvangt u het certificaat ‘Contentstrategie'.

Objectives

Tijdens deze training laat de trainer stap voor stap zien hoe u een effectieve contentstrategie opstelt. Daarnaast vertaalt u individueel of met andere cursisten de theorie naar uw eigen praktijksituatie. Zo verdiept u zich bijvoorbeeld in de doelgroepanalyse, SMART doelen, relevante KPI’s, contentaudit, contenttypen en contentcriteria. Ook leert u met een contentkalender werken. Zo weet u het hele jaar door in te spelen op actuele gebeurtenissen. Aan het eind van de training Contentstrategie heeft u een groot deel van uw eigen strategie uitgewerkt en weet u wat u moet doen om deze verder af te ronden.

Program guide

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Strategie, organisatie en doelgroepen
  • Doelgroepen en stakeholders in kaart brengen
  • SMART doelen en relevante KPI’s vastleggen
  • Vertaling van strategie naar concreet plan
Strategische content
  • Research: doelgroepen en verwachtingen, sector en concurrentie, nulmeting
  • Branding en boodschap
  • Informatiearchitectuur en usability
  • SEO
Redactieprocessen
  • Contentontwikkeling
  • Content: richtlijnen, plannen, creëren, opvolgen
  • Aansturen redacties en leveranciers
  • Documentatie: stijlgids, jaarplan, matrix, statuut
  • Werken met een contentkalender
  • Opzetten contentaudit
  • Regelgeving: auteursrecht en rechten en plichten van medewerkers
Analyse en evaluatie
  • Doelen formuleren en evalueren
  • Nulmeting en gebruikersonderzoek
  • Meten van social media
  • Google Analytics en andere vormen van gebruikersonderzoek

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 1 maand
Kosten €600
Titulatuur Geen titel
Website www.ncoi.nl/training/Trainingen-Contentstrategie.html
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 12
Afronding Certificaat