U wilt uw klanten natuurlijk zo goed mogelijk helpen. En tevreden houden. Toch moet u soms 'nee' zeggen uw klanten.
'Nee' tegen het verstrekken van een krediet aan een ondernemer. 'Nee' tegen een huurder die graag een nieuwe keuken wil. 'Nee' tegen een hardwerkende medewerker die salarisverhoging wil. 'Nee' tegen een beleidsmedewerker die wil dat u zijn voorstel implementeert. 'Nee' zeggen is lastig. Want 'nee' betekent slecht nieuws voor uw gesprekspartner of lezer.
Hoe voert u een slechtnieuwsgesprek waarbij u oog houdt voor de relatie en duidelijk bent over de inhoud? U leert het in onze training Slecht nieuws brengen.
U leert...
... een goede strategie voor het brengen van slecht nieuws
... hoe u slecht nieuws in een gesprek brengt
… hoe u slecht nieuws op papier brengt
Na afloop van deze training kunt u slecht nieuws brengen op een goede manier, doordat …
... u weet wat de beste methode is om slecht nieuws te brengen;
… u helder bent over de inhoud en oog houdt voor de relatie.
Voor iedereen die …
... kredietaanvragen beoordeelt en regelmatig klanten moet teleurstellen.
Eigen teksten en eigen praktijk centraal
U gaat aan de slag met realistische situaties uit uw dagelijkse praktijk. Wij hanteren de 3D-techniek: demonstreren, discussiëren, doen. Wij laten u zien waardoor problemen bij kredietafwijzingen ontstaan, we kijken samen naar een betere aanpak en u gaat er vervolgens mee oefenen.
Door deze training samen met collega's van andere organisaties te doorlopen, leert u van elkaar.
Niveau | N.V.T. |
Vorm | Part-time |
Incompany | Ja |
Open inschrijving | Ja |
Doorlooptijd | 1 dag |
Locatie | Ede |
Kosten | €395 |
Les locatie type | Op het instituut, Bij het bedrijf, In overleg |
Titulatuur | Geen titel |
Lesmethode | Klassikaal onderwijs |
Benodigde taalkennis | Nederlands |
Provincies | Drenthe, Flevoland, Friesland, Gelderland, Groningen, Limburg, Noord-Brabant, Noord-Holland, Overijssel, Utrecht, Zeeland, Zuid-Holland |
Maximaal aantal deelnemers | 10 |
Afronding | Geen |