Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Professional Master Online Marketing en Social Media

LECTRIC

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

Je wilt je diepgaand ontwikkelen op het gebied van online marketing en social media. Deze Professional Master is bijzonder interessant voor (online) marketingmanagers en marketingprofessionals.

Omschrijving
Hoe kun je online marketing en social media zo inzetten dat ze een waardevolle bijdrage leveren aan je marketingdoelstellingen? En welke consequenties heeft dat voor jouw marketingstrategie? In deze Professional Master Online Marketing en Social Media onderzoek je welke rol marketing moet innemen in het strategisch beleid van een digitaal geïntegreerde organisatie. Zo ontwikkel je je in een korte periode op Masterniveau tot een professional in dit snel veranderende vakgebied. Dit programma wordt verzorgd in samenwerking met onze businesspartner NCOI.

Admission

Je beschikt over HBO- of WO-werk- en -denkniveau.

Characteristics
Masterdeelprogramma

Course schedule

Duur van de opleiding: 6 maanden
Varianten: Avond, dag, zaterdag
Dag: 8 dagen van 10.00 uur tot 16.00 uur
Avond: 16 avonden van 19.00 uur tot 22.00 uur
E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand

Enrollment
Inschrijven kan via www.lectric.nl/inschrijven.html?id=76187.

Graduation

U sluit iedere Masterclass af met een eindopdracht. Heeft u voor beide Masterclasses een voldoende behaald, dan ontvangt u het diploma ‘Professional Master Online Marketing en Social Media’ van onze businesspartner NCOI University of Business Studies.

Objectives

In dit boeiende programma staan online marketing en social media centraal. Je leert een gedegen online marketingplan opstellen en krijgt alle tools aangereikt die je nodig hebt om dit plan succesvol uit te voeren. Daarnaast krijg je een uitgebreid en volledig overzicht van alle belangrijke aspecten van het gebruik van social media. Denk hierbij aan webcare en het monitoren van acties, reacties en het imago van de organisatie. Tijdens het programma wordt je persoonlijk begeleid door een ervaren docent. Hij of zij is zelf actief in de praktijk van online marketing en kan je daarom uitstekend voorbereiden op de praktijk.

Program guide

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Online Marketing

(8 bijeenkomsten)

  • Marketing in de digitaal geïntegreerde organisatie
  • Strategische aspecten van digitale marketing
  • Online branding
  • Digitale instrumenten en tactieken
  • Online klantacquisitie en CRM
  • Marketingdata en automated marketing
  • Implementatie van de digitale marketingstrategie
  • Social business en integratie

Masterclass Social Media

(8 bijeenkomsten)

  • Ontwikkelingen in social media
  • Belangrijkste social media
  • Kenmerken en eigenschappen van social media
  • Technische aspecten van social media
  • Strategische communicatie
  • Social media binnen de communicatiestrategie
  • Social media en marketingcommunicatie
  • Maatschappelijke ontwikkelingen en consumentengedrag
  • Management van social media
  • Social-mediamonitoring en webcare
  • Communitymanagement
  • Reputatiemanagement met social media
  • Belang van content in social media
  • User-generated content
  • Het social-mediaplan
  • Social-mediamanagement
  • De inrichting van social media binnen de organisatie

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 6 maanden
Kosten €4790
Titulatuur Geen titel
Website www.Lectric.nl/opleiding/Professional-Master-Online-Marketing-en-Social-Media.html
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 18
Afronding Diploma