Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Professional Master Online Communicatie

LECTRIC

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

Je wilt je diepgaand ontwikkelen op het gebied van online communicatie, online marketing en social media. De opleiding is bijzonder interessant voor communicatiemanagers, online marketingmanagers en communicatieprofessionals. Ook wordt deze opleiding veel gevolgd door adviseurs van communicatieadvies- en reclamebureaus.

Omschrijving
De ontwikkelingen binnen het vakgebied van online communicatie gaan razendsnel. Bovendien hebben deze ontwikkelingen een grote impact op organisaties, strategie en communicatiebeleid. Wil je je ontwikkelen tot online communicatieprofessional op het hoogste niveau? Dan is dit unieke programma een uitstekende keuze. In dit programma op Masterniveau volg je 3 volledige Masterclasses op het gebied van online communicatie, online marketing en social media. Het programma wordt verzorgd door topprofessionals die zelf ook werkzaam zijn in het vakgebied. Zij bereiden je uitstekend voor op de praktijk. Dit programma wordt verzorgd in samenwerking met onze businesspartner NCOI University of Business Studies.

Admission

Je beschikt over HBO- of WO-werk- en -denkniveau.

Characteristics
Masterdeelprogramma

Course schedule

Duur van de opleiding: 9 maanden
Varianten: Avond, dag, zaterdag
Dag: 12 dagen van 10.00 uur tot 16.00 uur
Avond: 24 avonden van 19.00 uur tot 22.00 uur
E-learning: Afstandsstudie met contact en begeleiding op afstand

Enrollment
Inschrijven kan via www.lectric.nl/inschrijven.html?id=76186.

Graduation

U sluit elke Masterclass af met een praktijkgerichte eindopdracht. Behaalt u voor alle Masterclasses een voldoende beoordeling, dan ontvangt u het diploma ‘Professional Master Online Communicatie’ van NCOI University of Business Studies.

Objectives

In dit programma verdiep je je in het werkveld van online communicatie met onderwerpen als online branding, crossmedia communicatie en contentmanagement en krijg je inzicht in de maatschappelijke gevolgen van digitale communicatie. Je gaat aan de slag met alle ins en outs van strategische online marketing. Onderwerpen die hierbij aan bod komen, zijn bijvoorbeeld: zoekmachinemarketing, crossmediale optimalisatie en online dienstverlening. Daarnaast doe je uitgebreid kennis en vaardigheden op op het gebied van social media. Je leert onder andere plannen opstellen en deze managen.

Program guide

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Digitale Communicatie

(8 bijeenkomsten)

  • Digitale media: geschiedenis, ontwikkelingen en trends
  • Maatschappelijke gevolgen van digitale communicatie
  • Tribes, communities and co-creation of value
  • Online branding en nieuwe businessmodellen
  • Consumentengedrag en crossculturele aspecten van digitale media
  • Convergence, crossmedia communicatie en storytelling
  • Mobiele communicatie, gamification, hyperreality
  • De toekomst van digitale communicatie
  • Geïntegreerd strategisch communicatieplan

Masterclass Online Marketing

(8 bijeenkomsten)

  • Marketing in de digitaal geïntegreerde organisatie
  • Strategische aspecten van digitale marketing
  • Online branding
  • Digitale instrumenten en tactieken
  • Online klantacquisitie en CRM
  • Marketingdata en automated marketing
  • Implementatie van de digitale marketingstrategie
  • Social business en integratie

Masterclass Social Media

(8 bijeenkomsten)

  • Ontwikkelingen in social media
  • Belangrijkste social media
  • Kenmerken en eigenschappen van social media
  • Technische aspecten van social media
  • Strategische communicatie
  • Social media binnen de communicatiestrategie
  • Social media en marketingcommunicatie
  • Maatschappelijke ontwikkelingen en consumentengedrag
  • Management van social media
  • Social-mediamonitoring en webcare
  • Communitymanagement
  • Reputatiemanagement met social media
  • Belang van content in social media
  • User-generated content
  • Het social-mediaplan
  • Social-mediamanagement
  • De inrichting van social media binnen de organisatie

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 9 maanden
Kosten €6990
Titulatuur Geen titel
Website www.Lectric.nl/opleiding/Professional-Master-Online-Communicatie.html
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 18
Afronding Diploma