Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Customer Journey

LECTRIC

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

Je bent werkzaam in de marketing- en communicatiebranche en je wilt binnen je organisatie customer journey en customer journey mapping optimaal toepassen.

Omschrijving
Hoe zorg je ervoor dat een (potentiële) klant in zijn klantreis bij jou uitkomt? En hoe voorkom je dat een klant later alsnog afhaakt? In deze training krijg je inzicht in de customer journey en hoe je deze kunt optimaliseren. Ook weet je op het juiste moment met de juiste boodschap te komen. Daarnaast komt customer journey mapping aan de orde: een methode om vanuit de klant te denken en de processen binnen je organisatie daarop af te stemmen. Kortom: een praktische training die je meer tevreden klanten oplevert.

Enrollment
Inschrijven kan via www.lectric.nl/inschrijven.html?id=68956.

Graduation

Na afloop van deze training ontvang je het certificaat ‘Customer Journey’. Hiermee kun je je actuele kennis en relevantie aantonen. Een echte aanvulling voor je cv dus!

Objectives

In deze training verdiep je je in de customer journey. Waar komt de klant het eerst met jouw organisatie of product in contact? Via social media, je website of door een e-mail? De verschillende touchpoints vormen het startpunt van de klantreis. Je onderzoekt hoe de klant beweegt van bewustwording, naar oriëntatie, koop en uiteindelijk loyaliteit en waar de klant gedurende deze journey tegenaan loopt. Door funneloptimalisatie verhoog jij de conversie. In de training wordt gebruikgemaakt van praktijkgericht lesmateriaal. Alle relevante informatie die je nodig hebt, vind je in onze online leeromgeving.

Program guide

In deze training komen de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Customer Journey
  • Wat is een customer journey?
  • Customer journey mapping
  • Doelgroepanalyse
  • Persona ontwikkelen
  • Funneloptimalisatie
  • Touchpoints en kanalen
  • Bestaande klantprocessen analyseren en verbeteren
  • Nieuwe klantprocessen bedenken
  • Resultaten meten

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 1 maand
Kosten €600
Titulatuur Geen titel
Website www.Lectric.nl/opleiding/Customer-Journey.html
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 15
Afronding Certificaat