Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Contentstrategie

LECTRIC

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

Deze training is bedoeld voor iedereen die als doel heeft de website een meer strategische rol binnen marketing en communicatie te laten spelen, zoals contentmanagers, webredacteuren, communicatie- of marketingprofessionals.

Omschrijving
Organisaties kunnen tegenwoordig kiezen uit tientallen kanalen en oneindig veel soorten content. Maar welke content wil jouw doelgroep graag zien? En hoe maak je de juiste keuze, voor de juiste content, op het juiste moment? Daarvoor heb je een doordachte en meetbare contentstrategie nodig. Tijdens de training Contentstrategie leer je de juiste keuzen maken!

Enrollment
Inschrijven kan via www.lectric.nl/inschrijven.html?id=60580.

Graduation

Na afloop van deze training ontvang je het certificaat ‘Contentstrategie’. Hiermee kun je je actuele kennis en relevantie aantonen. Een echte aanvulling voor je cv dus!

Objectives

Tijdens deze training laat de trainer stap voor stap zien hoe je een effectieve contentstrategie opstelt. Daarnaast vertaal je individueel of met andere cursisten de theorie naar je eigen praktijksituatie. Zo verdiep je je bijvoorbeeld in de doelgroepanalyse, smart doelen, relevante KPI’s, contentaudit, contenttypen en contentcriteria. Ook leer je met een contentkalender werken. Zo weet jij het hele jaar door in te spelen op actuele gebeurtenissen. Aan het eind van de training Contentstrategie heb je een groot deel van je eigen strategie uitgewerkt en weet je wat je moet doen om deze verder af te ronden.

Program guide

In deze training komen de volgende onderwerpen aan de orde:

Strategie, organisatie en doelgroepen
  • Doelgroepen en stakeholders in kaart brengen
  • Smart doelen en relevante KPI’s vastleggen
  • Vertaling van strategie naar concreet plan
Strategische content
  • Research: doelgroepen en verwachtingen, sector en concurrentie, nulmeting
  • Branding en boodschap
  • Informatiearchitectuur en usability
  • SEO
Redactieprocessen
  • Contentontwikkeling
  • Content: richtlijnen, plannen, creëren, opvolgen
  • Aansturen redacties en leveranciers
  • Documentatie: stijlgids, jaarplan, matrix, statuut
  • Werken met een contentkalender
  • Opzetten contentaudit
  • Regelgeving: auteursrecht en rechten en plichten van medewerkers
Analyse en evaluatie
  • Doelen formuleren en evalueren
  • Nulmeting en gebruikersonderzoek
  • Meten van social media
  • Google Analytics en andere vormen van gebruikersonderzoek

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 1 maand
Kosten €600
Titulatuur Geen titel
Website www.Lectric.nl/opleiding/contentstrategie.html
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 12
Afronding Certificaat