Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Communicatieve Vaardigheden voor Technische Medewerkers

Kenneth Smit Training

  • Beschrijving
  • Overzicht

Een goede technische opleiding is al lang niet meer voldoende om als technisch medewerker in een serviceverlenend bedrijf goed te presteren. Daarvoor moet je kunnen communiceren met je klanten, verkoopkansen herkennen en deze communiceren met de commerciële afdelingen.

Tijdens de tweedaagse training Communicatieve Vaardigheden leer je hoe je de winstgevendheid van je bedrijf kunt verhogen.

Onderwerpen

  • Hoe zorg ik voor een professionele presentatie van het bedrijf, het product/dienst en van mezelf?
  • Hoe win ik het vertrouwen van (nieuwe) klanten?
  • Hoe voorkom ik dat ik dominant of betweterig overkom?
  • Hoe stel ik de juiste vragen om een goed inzicht te krijgen in de wensen en de motieven van de klant?
  • Hoe kan ik het beste reageren op boze of ontevreden klanten?
  • Hoe gebruik ik het klantencontact om verkoopkansen optimaal te benutten?

Methodiek

Kenneth Smit trainingen zijn bijzonder interactief. Theorie is ondersteunend en niet leidend. In interactieve sessies, workshops en rollenspelen ontdekken de deelnemers zelf dat een andere manier van communiceren met klanten tot betere resultaten leidt. Wij houden hen een spiegel voor en oefenen intensief. Ze leren ook veel van hun collega deelnemers. Het resultaat van deze werkwijze is dat iedere deelnemer met veel nieuwe ideeën en een andere aanpak direct na de training in de eigen praktijk aan de slag kan en aantoonbaar effectiever zal zijn!

Minimaal 4, maximaal 8 deelnemers.

Niveau HBO
Vorm Part-time
Incompany Ja
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 2 dagen
Kosten (indicatie) Geen opgave
Titulatuur Geen titel
Benodigde taalkennis Nederlands
Provincies Drenthe, Flevoland, Friesland, Gelderland, Groningen, Limburg, Noord-Brabant, Noord-Holland, Overijssel, Utrecht, Zeeland, Zuid-Holland
Afronding Certificaat