Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Communicatieve en Sociale Vaardigheden voor Binnendienst- en Supportmedewerkers

Kenneth Smit Training

  • Beschrijving
  • Overzicht

Succesvol samenwerken valt of staat met goede interne communicatie. In de driedaagse training Communicatieve en sociale vaardigheden voor binnendienst- en supportmedewerkers leer je hoe je kunt bijdragen aan een hoger rendement. Je leert hoe je de bedrijfsresultaten positief beïnvloedt door goede follow-up te geven aan offertes en hoe je omgaat met vragen van klanten en relaties. Het resultaat? Tevreden klanten die graag terugkomen met vervolgopdrachten! De combinatie van rollenspelen, praktijkcases en theorie staan borg voor resultaten die onmiddellijk in de praktijk kunnen worden toegepast.

Onderwerpen

  • Wat beweegt de klant met wie ik het (telefoon)gesprek voer?
  • Hoe win ik het vertrouwen van de klant?
  • Hoe houd ik tijdens het gesprek het initiatief in handen?
  • Hoe zorg ik voor gespreksevenwicht?
  • Hoe presenteer ik mijn oplossingen?
  • Hoe moet ik reageren op bezwaren, verwijten en beweringen?
  • Hoe handel ik klachten correct af?
  • Wat kan ik wel en niet bespreken?
  • Hoe kan ik het gesprek positief met een goed gevoel bij de klant afronden?
  • Kortom: wat kan ik doen om mijn professionaliteit en mijn klantgerichtheid ook bij deze klant goed voor het voetlicht te brengen.

Methodiek

Kenneth Smit trainingen zijn bijzonder interactief. Theorie is ondersteunend en niet leidend. In interactieve sessies, workshops en rollenspelen ontdekken de deelnemers zelf dat een andere werkwijze tijdens hun klantcontacten tot betere resultaten leidt. Wij houden hen een spiegel voor en oefenen intensief. Ze leren ook veel van hun collega deelnemers. Het resultaat van deze werkwijze is dat iedere deelnemer met veel nieuwe ideeën en een andere aanpak direct na de training in de eigen praktijk aan de slag kan en…. nog beter geaccepteerd wordt!

Deze training kan ook als module deel uit maken van een commercieel trainingstraject, waarin deze module als voorbereiding wordt gezien op een commerciële carrière.

Minimaal 4, maximaal 8 deelnemers.

Niveau HBO
Vorm Part-time
Incompany Ja
Open inschrijving Ja
Kosten (indicatie) Geen opgave
Titulatuur Geen titel
Benodigde taalkennis Nederlands
Provincies Drenthe, Flevoland, Friesland, Gelderland, Groningen, Limburg, Noord-Brabant, Noord-Holland, Overijssel, Utrecht, Zeeland, Zuid-Holland
Afronding Certificaat