Dé opleidingensite voor hbo en hoger

NIMA B Digital Marketing

ISBW Opleiding & Training

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

Je bent betrokken bij digital marketing en/of commerciële digitale communicatie binnen jouw organisatie.

Omschrijving
De veranderende markt vraagt van jou als marketeer dat je volledig op de hoogte bent van de kansen en mogelijkheden die online marketing te bieden heeft. Wil jij daarom jouw kennis en inzichten actualiseren op het gebied van digital marketing? In de opleiding NIMA B Digital Marketing komen de kern van digital marketing en de invloed hiervan op strategisch denken en het functioneren van de organisatie aan bod. Na afloop van dit programma beschik je over de kennis en vaardigheden om met succes effectieve e-marketingplannen op te stellen. Daarnaast word je uitstekend voorbereid op de officiële NIMA-examens. Door onze praktijk- en resultaatgerichte aanpak kun je de leerstof direct toepassen in het eigen werk. Deze aanpak leidt keer op keer tot zeer hoge slagingspercentages. Bovendien is er in veel organisaties een grote behoefte aan goed opgeleide online marketeers. Met deze opleiding behaal je een officieel NIMA-diploma; een zeer waardevolle toevoeging op jouw cv.

Admission

Er zijn geen verplichte toelatingseisen voor het programma en het examen. Wel zijn er toelatingsrichtlijnen, namelijk:

  • Diploma NIMA A Marketing
  • Diploma HBO/WO
  • 2 jaar werkervaring
Characteristics
Vakopleiding

Course schedule

De opleiding NIMA B Digital Marketing duurt 9 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 9 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondopleiding heeft 18 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. Je kunt deze opleiding ook deels op afstand volgen op basis van e-learning.

Enrollment
Inschrijven kan via www.isbw.nl/inschrijven.htm?id=60707.

Graduation

De examens leg je af bij NIMA. Als je hiervoor een voldoende behaalt, ontvang je het zeer gewaardeerde NIMA-diploma ‘NIMA B Digital Marketing’. Je hebt als voordeel dat je wordt ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister. Het register geeft inzicht in wie wanneer welke NIMA-diploma’s heeft behaald.

Objectives

Je wordt door ervaren marketingprofessionals actief en praktijkgericht voorbereid op het NIMA-examen. De onderwerpen die aan bod komen zijn herkenbaar, doordat de theorie direct wordt gekoppeld aan actuele voorbeelden. Je verdiept je onder andere in belangrijke begrippen als marktonderzoek, segmentatie en positionering en gaat aan de slag met het opzetten van een marketingstrategie en -actieplan. Ook krijg je inzicht in de customer journey, leer je digitale marketingactiviteiten monitoren en bijsturen en schrijf je een e-marketingplan.

Program guide

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketingmanagement B

(10 bijeenkomsten)

  • Ondernemingsstrategie en portfolio­management
  • Mission statement en business definition
  • Strategische positie
  • Marketingmix
  • Analyse van de externe omgeving
  • Marktonderzoek
  • Analyse van de interne omgeving
  • Kostprijs- en beslissingscalculaties
  • Haalbaarheidsanalyses
  • Marketingstrategie en -planning
  • Doelstellingen en marketingstrategie
  • Segmentatie, targeting en positionering
  • Marketingactieplan
Digital marketing

(8 bijeenkomsten)

  • Maatschappelijke en technologische trends
  • Waardecreatie en waardepropositie
  • Customer journey
  • Klantrelatie en eCRM
  • Product-, prijs-, distributie- en ­communicatieproces
  • Monitoren en bijsturen van digitale marketingactiviteiten
  • Schrijven van een e-marketingplan

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 9 maanden
Kosten €2190
Titulatuur Geen titel
Website www.ISBW.nl/opleiding-training/NIMA-E-Marketing-B.htm
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 20
Afronding Diploma