Dé opleidingensite voor hbo en hoger

NIMA B Consumentenmarketing

ISBW Opleiding & Training

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

Wil jij doorgroeien naar een hogere functie in de consumentenmarketing? En ben je geïnteresseerd in het behalen van de officiële NIMA-diploma’s? Dan is deze opleiding zeer geschikt.

Omschrijving
De NIMA B Consumentenmarketing is al jarenlang de belangrijkste opleiding voor iedereen die zich verder wil ontwikkelen binnen het boeiende vak van marketing. Het programma is volledig actueel en gaat in op alle moderne manieren waarop organisaties de consument kunnen benaderen. Juist de directe relatie met de consument wordt steeds belangrijker door de sterkere communicatie via online kanalen. Daarnaast leer je een concreet marketingplan schrijven, implementeren en evalueren. Je wordt uitstekend voorbereid op de officiële NIMA-examens.

Admission

Er zijn geen verplichte toelatingseisen voor het programma en het examen. Wel zijn er toelatingsrichtlijnen, namelijk:

  • Diploma NIMA A Marketing
  • HBO- of WO-diploma
  • 2 jaar werkervaring
Characteristics
Vakopleiding

Course schedule

De opleiding NIMA B Consumentenmarketing duurt 9 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding bestaat uit 9 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondopleiding bestaat uit 18 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. Je kunt deze opleiding ook op afstand volgen op basis van e-learning.

Enrollment
Inschrijven kan via www.isbw.nl/inschrijven.htm?id=60613.

Graduation

De examens leg je af bij NIMA. Je behaalt het zeer gewaardeerde NIMA-diploma ‘NIMA B Consumentenmarketing’. Je hebt als voordeel dat je wordt ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister. Het register geeft inzicht in wie wanneer welke NIMA-diploma’s heeft behaald.

Objectives

Je wordt door ervaren marketingprofessionals op een praktijkgerichte en actieve manier uitstekend voorbereid op het landelijke NIMA-examen. Je gaat aan de slag met de kern van consumentenmarketing. Je verdiept je onder andere in marktsegmentatie en positionering en je krijgt zicht op de marketingmix. Daarnaast doe je uitgebreide kennis op over het gedrag van consumenten en ga je aan de slag met het schrijven van een marketingplan. De onderwerpen die aan bod komen zullen herkenbaar voor je zijn, doordat de theorie direct wordt gekoppeld aan actuele voorbeelden.

Program guide

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketingmanagement B

(10 bijeenkomsten)

  • Ondernemingsstrategie en portfolio­management
  • Mission statement en business definition
  • Strategische positie
  • Marketingmix
  • Analyse van de externe omgeving
  • Marktonderzoek
  • Analyse van de interne omgeving
  • Kostprijs- en beslissingscalculaties
  • Haalbaarheidsanalyses
  • Marketingstrategie en -planning
  • Doelstellingen en marketingstrategie
  • Segmentatie, targeting en positionering
  • Marketingactieplan
Consumentenmarketing

(8 bijeenkomsten)

  • Schrijven van een marketingplan
  • Consumermarketing
  • Consumentengedrag

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 9 maanden
Kosten €2190
Titulatuur Geen titel
Website www.ISBW.nl/opleiding-training/NIMA-Consumentenmarketing-B.htm
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 20
Afronding Diploma