Dé opleidingensite voor hbo en hoger

NIMA B Business Marketing

ISBW Opleiding & Training

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

Ben jij betrokken bij marketing- en salesprocessen of werk je in een business-to-businessomgeving en wil je een officieel NIMA-diploma behalen? Dan is deze opleiding zeer geschikt voor jou.

Omschrijving
Wil je jouw organisatie een waardevolle, onderscheidende positie in de business-to-businessmarkt bezorgen? In de opleiding NIMA B Business Marketing leer je hoe je van strategisch beleid naar een sterk marketingplan komt. Je start met het analyseren van jouw eigen organisatie, de markt en het gedrag van consumenten. Vervolgens ga je aan de slag met het opstellen van een operationeel marketingplan en leer je hoe je dit plan op professionele wijze presenteert aan jouw organisatie. Daarnaast bereiden we je uitstekend voor op de officiële NIMA-examens. Door de praktijk- en resultaatgerichte aanpak zie je direct concrete resultaten in je werk. Met dit programma vergroot je jouw carrièrekansen dan ook aanzienlijk.

Admission

Er zijn geen verplichte toelatingseisen voor het programma en het examen. Wel zijn er toelatingsrichtlijnen, namelijk:

  • Diploma NIMA A Marketing
  • Diploma HBO/WO
  • 2 jaar werkervaring
  Characteristics
Vakopleiding

Course schedule

De opleiding NIMA B Business Marketing duurt 9 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 9 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondopleiding heeft 18 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. Je kunt deze opleiding ook op afstand volgen op basis van e-learning.

Enrollment
Inschrijven kan via www.isbw.nl/inschrijven.htm?id=60612.

Graduation

De examens leg je af bij NIMA. Je behaalt het zeer gewaardeerde NIMA-diploma ‘NIMA B Business Marketing’. Je hebt als voordeel dat je wordt ingeschreven in het officiële NIMA-diplomaregister. Het register geeft inzicht in wie wanneer welke NIMA-diploma’s heeft behaald.

Objectives

Door ervaren marketingprofessionals uit de business-to-businessomgeving word je actief voorbereid op het landelijke NIMA-examen. Op zeer praktijkgerichte wijze ga je aan de slag met essentiële onderwerpen op het gebied van businessmarketing. Je verdiept je onder andere in marktsegmentatie en positionering en je krijgt zicht op de operationele marketingmix in een business-to-businessomgeving. Daarnaast ga je aan de slag met het opzetten van een marketingstrategie en doelstellingen en het schrijven van een businessmarketingplan. De onderwerpen die aan bod komen zijn herkenbaar, doordat de theorie direct wordt gekoppeld aan actuele voorbeelden.

Program guide

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketingmanagement B

(10 bijeenkomsten)

  • Ondernemingsstrategie en portfolio­management
  • Mission statement en business definition
  • Strategische positie
  • Marketingmix
  • Analyse van de externe omgeving
  • Marktonderzoek
  • Analyse van de interne omgeving
  • Kostprijs- en beslissingscalculaties
  • Haalbaarheidsanalyses
  • Marketingstrategie en -planning
  • Doelstellingen en marketingstrategie
  • Segmentatie, targeting en positionering
  • Marketingactieplan
Businessmarketing

(8 bijeenkomsten)

  • Operationeel marketingplan
  • Ondernemingsstrategie en het marketingplanningsproces
  • Analyse van de externe omgeving
  • Interne omgeving analyseren
  • SWOT-analyse
  • Strategisch beleid
  • Segmentatie, targeting en positionering
  • Van strategisch beleid naar operationeel marketingplan

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 9 maanden
Kosten €2190
Titulatuur Geen titel
Website www.ISBW.nl/opleiding-training/NIMA-Business-Marketing-B.htm
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 20
Afronding Diploma