Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Marketing, Sales- en Accountmanagement

ISBW Opleiding & Training

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

Deze opleiding is bedoeld voor (aankomend) marketeers en verkopers die een goede basis willen leggen voor de volgende stap in hun carrière. Je wilt jouw verkoopvaardigheden verbeteren en daarbij leren hoe je marketing inzet bij de verkoop van je product. Er zijn geen specifieke vooropleidingseisen voor deze opleiding.

Omschrijving
In de opleiding Marketing, Sales- en Accountmanagement leer je de kern van het commerciële vak beheersen. Je werkt aan jouw verkoopvaardigheden en leert verschillende marketinginstrumenten kennen. Je kent jouw product en kunt dit na deze opleiding uitstekend verkopen aan klanten. Niet alleen via persoonlijk contact, maar ook door het slim inzetten van marketinginstrumenten. Verder focus je je in deze opleiding op het opbouwen van klantrelaties. Je bent in staat om klanten te binden, te behouden en over te halen tot herhalingsaankopen. Door onze Action Learning Methode kun je de theorie direct toepassen in de praktijk. Zo biedt ISBW je met deze opleiding praktische inzichten die je meteen kunt gebruiken.

Characteristics
HBO-deelprogramma

Course schedule

De opleiding Marketing, Sales- en Accountmanagement duurt 6 maanden. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 6 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondopleiding heeft 12 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur.

Enrollment
Inschrijven kan via www.isbw.nl/inschrijven.htm?id=60689.

Objectives

In deze opleiding ga je aan de slag met theorie en vaardigheden op het gebied van marketing, sales- en accountmanagement. Je versterkt je verkoopvaardigheden en kunt klantrelaties opbouwen en beheren. Daarnaast ga je aan de slag met marketing. Je bent in staat strategisch te handelen en marketing op verschillende manieren in te zetten. Met dit programma leg je een stevige basis voor de volgende stap in je carrière.

Program guide

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketing management

(6 bijeenkomsten)

  • De rol van marketing in de organisatie
  • De klant centraal
  • Positionering en strategie
  • Marketinginstrumenten
  • Online marketing
  • Marketingplan
Sales- en accountmanagement

(6 bijeenkomsten)

  • Verkoopvaardigheden
  • Account- en relatiemanagement
  • Effectief onderhandelen
  • Klantrelaties uitbouwen
  • Relatie marketing en sales
  • Opstellen van een salesplan

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 6 maanden
Kosten €1490
Titulatuur Geen titel
Website www.ISBW.nl/opleiding-training/Marketing-Sales-en-Accountmanagement.htm
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 20
Afronding Diploma