Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Marketing- en Salesmanager

ISBW Opleiding & Training

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

Je bent werkzaam als marketing- of salesmanager, of je bent werkzaam in een vergelijkbare rol. Je wilt je verdiepen in je functie en dan specifiek op marketing en sales. De opleiding wordt gegeven op HBO-niveau.

Omschrijving
Je hebt binnen jouw organisatie maar één doel voor ogen: producten of diensten verkopen. Nieuwe klanten werven is hierbij belangrijk. Wil je als marketing- of salesmanager graag je verkoopvaardigheden versterken? Dan is dit de opleiding voor jou. Door een inspirerende combinatie van theorie en praktijk leer je snel hoe je klantgericht denkt en effectief onderhandelt. Naast deze inhoudelijk noodzakelijke kern ontwikkel je ook je leidinggevende vaardigheden en ben je in staat te motiveren en te begeleiden. De onderwerpen worden gekoppeld aan je eigen werksituatie. Deze wisselwerking tussen opleiding en eigen werk is zeer stimulerend. Je leert door te doen.

Characteristics
Vakopleiding

Course schedule

De opleiding Marketing- en Salesmanager duurt 1 jaar. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 9 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondopleiding heeft 18 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur. Je kunt deze opleiding ook grotendeels op afstand volgen op basis van e-learning (zie praktische informatie voor meer informatie).

Enrollment
Inschrijven kan via www.isbw.nl/inschrijven.htm?id=60621.

Objectives

Tijdens deze opleiding begrijp je het belang van goede marketing en hoe je verschillende marketinginstrumenten inzet. Daarnaast krijg je inzicht in het opbouwen van klantrelaties en het opstellen van een salesplan. Verder ga je praktisch aan de slag om effectief leiding te geven als manager, zodat je jouw medewerkers stimuleert en motiveert.

Program guide

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Marketing management

(6 bijeenkomsten)

  • De rol van marketing in de organisatie
  • De klant centraal
  • Positionering en strategie
  • Marketinginstrumenten
  • Online marketing
  • Marketingplan
Sales- en accountmanagement

(6 bijeenkomsten)

  • Verkoopvaardigheden
  • Account- en relatiemanagement
  • Effectief onderhandelen
  • Klantrelaties uitbouwen
  • Relatie marketing en sales
  • Opstellen van een salesplan
Effectief leidinggeven

(6 bijeenkomsten)

  • Je eigen rol als leidinggevende
  • Situationeel leidinggeven
  • Medewerkers ondersteunen in werkzaamheden
  • Motiveren van medewerkers
  • Sneller resultaat behalen met jouw mensen
  • Efficiënter en daadkrachtiger leiden van meetings

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 12 maanden
Kosten €1890
Titulatuur Geen titel
Website www.ISBW.nl/opleiding-training/Marketing-en-Salesmanager.htm
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 20
Afronding Diploma