Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Commercieel Management

ISBW Opleiding & Training

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

Je wilt graag een goede basis leggen voor een commerciële (middenkader)functie of je wilt je vanuit een vakachtergrond commercieel verdiepen. Je hoeft niet te voldoen aan bepaalde vooropleidingseisen.

Omschrijving
Klantgericht denken en handelen. Dat is waar jouw commerciële functie om draait. Wil je jouw commerciële organisatie versterken en beter leren inspelen op de wensen van de klant? In deze praktijkgerichte ISBW-opleiding Commercieel Management opereer je op het snijvlak van sales, marketing en management. Na de opleiding leef je je beter in in de klant en herken je koop- en weerstandsignalen. De opleiding is zeer praktijkgericht, zodat je alle kennis direct kunt toepassen in je dagelijkse werkzaamheden.

Characteristics
Vakopleiding

Course schedule

De opleiding Commercieel Management duurt 1 jaar. De opleiding wordt zowel overdag als in de avond verzorgd. De dagopleiding heeft 9 bijeenkomsten van 10.00 uur tot 16.00 uur. De avondopleiding heeft 18 bijeenkomsten van 19.00 uur tot 22.00 uur.

Enrollment
Inschrijven kan via www.isbw.nl/inschrijven.htm?id=69167.

Objectives

In deze opleiding leer je een goed onderbouwd sales- en marketingplan op te stellen, waarmee je de positionering van jouw organisatie in de markt kunt versterken. Het inzetten van de juiste marketinginstrumenten en het toepassen van diverse commerciële technieken zorgen dat je kunt inspelen op de wensen van de klant. Met dit programma leg je een uitstekende basis voor een commerciële functie.

Program guide

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Commerciële vaardigheden

(6 bijeenkomsten)

  • Commerciële gesprekstechnieken
  • Verkooptechnieken en -argumenten
  • Koopsignalen
  • Weerstandsignalen
  • Afsluittechnieken
  • Onderhandelingsaanpak en -resultaat
  • Inleven in de klant
  • Omgaan met emoties
  • Klantgericht klachten oplossen
Marketing management

(6 bijeenkomsten)

  • De rol van marketing in de organisatie
  • De klant centraal
  • Positionering en strategie
  • Marketinginstrumenten
  • Online marketing
  • Marketingplan
Sales- en accountmanagement

(6 bijeenkomsten)

  • Verkoopvaardigheden
  • Account- en relatiemanagement
  • Effectief onderhandelen
  • Klantrelaties uitbouwen
  • Relatie marketing en sales
  • Opstellen van een salesplan

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 12 maanden
Kosten €1890
Titulatuur Geen titel
Website www.ISBW.nl/opleiding-training/Commercieel-Management.htm
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 20
Afronding Diploma