Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Telefonisch incasseren

Input Support

  • Beschrijving
  • Overzicht

In de praktijk wordt vastgesteld dat het telefonisch aanmanen van debiteuren zes keer effectiever is dan het sturen van betaalherinneringen. Debiteuren dienen aan de telefoon immers een verklaring te geven voor het uitblijven van de betaling. Hun creativiteit in het vinden van uitvluchten om niet te hoeven betalen is onbegrensd. Het is daarbij dan ook belangrijk dat de beller communicatief sterk in zijn schoenen staat en de uitvluchten assertief weet te pareren.

Leerdoel

In de training telefonisch incasseren leren de deelnemers om op een stringente doch vriendelijke manier de klant aan te zetten tot betaling en reduceren hiermee het uitstaande debiteurensaldo. Hierdoor ontstaat een verbeterde liquiditeitspositie.

Duur, plaats en prijs

2 dagen - Locatie: Trainingscentrum van Input Support of op locatie in Nederland.

€ 865 per persoon exclusief BTW.

Trainingen starten elke maand op de volgende locaties - neem contact op voor exacte data:

Zuid-Holland: Input Trainingcentrum, Hoefsmid 11, 2631 RH Nootdorp
Noord-Holland: Van der Valk Hotel Haarlem, Toekanweg 2, 2035 LC Haarlem
Noord Brabant: Van der Valk Hotel Eindhoven, Aalsterweg 322 5644 RL Eindhoven
Utrecht: Van der Valk Hotel Amersfoort A1, Ruimtevaart 22, 3824 MX Amersfoort

Of contact opnemen met Input indien je graag op een andere locatie wilt gaan starten!

Bovenstaande tarieven zijn exclusief BTW en reiskosten a € 0,55 per gereden kilometer. Alle trainingsmaterialen en syllabus zijn inbegrepen. Cursisten ontvangen na afloop een certificaat.


Onderwerpen

  • Het belang van telefonisch incasseren
  • Structuur van het incassogesprek
  • Het bedenken en formuleren van vragen
  • Soorten vragen en het belang van het verschil tussen de diverse soorten vragen
  • Gespreksopbouw & vraagstellingtechnieken
  • Het omgaan met klachten, smoezen en tegenwerpingen
  • De smoezen top 10 en hoe daarmee om te gaan
  • Vriendelijk doch stringent (aan)manen
  • Liquiditeitsproblemen tijdig signaleren en op anticiperen
  • Het omgaan met verschillende houdingen van debiteuren
  • Het verschil tussen niet kunnen en niet willen betalen doorgronden
  • Betalingsafspraken maken en controleren
  • Aansturen op toezeggingen en toezeggingen vastleggen
  • Het omgaan met twijfel, bezwaren en desinteresse
  • Resumeren van gemaakte afspraken en afsluiten

Niveau MBO
Vorm Part-time
Incompany Ja
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 2 dagen
Tijden Overdag
Kosten €865
Les locatie type Hotelaccomodatie, Op locatie, Op het instituut, Bij het bedrijf, In overleg
Titulatuur Geen titel
Lesmethode Klassikaal onderwijs
Benodigde taalkennis Nederlands
Startmaanden april, september, november
Provincies Drenthe, Flevoland, Friesland, Gelderland, Groningen, Limburg, Noord-Brabant, Noord-Holland, Overijssel, Utrecht, Zeeland, Zuid-Holland
Afronding Certificaat