Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Doelgericht communiceren

Input Support

  • Beschrijving
  • Overzicht

In de organisatie nemen de medewerkers van de binnendienst en receptie volledig deel aan het verkoopproces. Zij zijn meer dan een doorgeefluik van berichten. Bij deze representatieve spilfunctie komt veel kijken. De afdeling bepaalt voor een belangrijk deel "het gezicht" van de organisatie. Zij nemen als eerste de telefoon op. Zij ontvangen als eerste bezoekers. Zij geven als eerste productinformatie en zij vangen de eerste "klappen" op als het gaat om klachten. Een professionele aanpak van deze medewerkers maakt daarom het verschil tussen een gewoon vriendelijk gesprek en een gestructureerd gesprek.

Leerdoel

In deze training gaan we de binnendienstmedewerkers bewust maken van de commerciële rol die zij binnen de organisatie hebben. De kern van deze training draait om een "klantvriendelijke" en "servicegerichte" instelling aan de telefoon en het herkennen en doorgeven van koopsignalen aan de verkoopafdeling. Door een actieve houding aan te nemen tijdens het inkomende gesprek, ontstaat er een nog betere relatie met klanten en wordt de kans op het commerciële succes aanzienlijk vergroot.

Doelgroepen

Iedereen die klanten te woord staat aan de receptie, balie en/of telefoon.

Duur, plaats en prijs

1 dag - Locatie: Trainingscentrum van Input Support of op locatie in Nederland.

€ 465 per persoon exclusief BTW.

Trainingen starten elke maand op de volgende locaties - neem contact op voor exacte data:

Zuid-Holland: Input Trainingcentrum, Hoefsmid 11, 2631 RH Nootdorp
Noord-Holland: Van der Valk Hotel Haarlem, Toekanweg 2, 2035 LC Haarlem
Noord Brabant: Van der Valk Hotel Eindhoven, Aalsterweg 322 5644 RL Eindhoven
Utrecht: Van der Valk Hotel Amersfoort A1, Ruimtevaart 22, 3824 MX Amersfoort

Of contact opnemen met Input indien je graag op een andere locatie wilt gaan starten!

Bovenstaande tarieven zijn exclusief BTW en reiskosten a € 0,55 per gereden kilometer. Alle trainingsmaterialen en syllabus zijn inbegrepen. Cursisten ontvangen na afloop een certificaat.


Onderwerpen

  • Uitstraling van de balie en receptie
  • Hoe ervaren klanten u?
  • Klantvriendelijk telefoneren
  • Telefoonetiquete: do's en dont's
  • Effectief communiceren
  • Prioriteiten bepalen: wie krijgt voorrang?
  • De techniek van het vragen stellen en luisteren
  • Effectief doorvragen
  • Overzicht behouden
  • Omgaan met piekperiodes in het werk
  • Persoonlijke verzorging en uitstraling

Niveau HBO
Vorm Part-time
Incompany Ja
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 1 dag
Tijden Overdag
Kosten €465
Les locatie type Op locatie, Op het instituut, Conferentiecentrum, Bij het bedrijf, In overleg
Titulatuur Geen titel
Benodigde taalkennis Nederlands
Startmaanden januari, februari, maart, april, mei, juni, augustus, september, oktober, november, december
Provincies Drenthe, Flevoland, Friesland, Gelderland, Groningen, Limburg, Noord-Brabant, Noord-Holland, Overijssel, Utrecht, Zeeland, Zuid-Holland
Afronding Certificaat