Dé opleidingensite voor hbo en hoger

NIMA B Digital Marketing

Hogeschool van Arnhem en Nijmegen

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting
Wil je je verder specialiseren in digitale en online marketing en wil je een internationaal erkend marketingdiploma? De opleiding NIMA B Digital Marketing ontwikkelt jou tot online marketing expert.


Omschrijving
Met het internationaal erkende NIMA B Digital Marketing diploma op zak beschik je aantoonbaar over marketingkennis op hoog niveau! Veel grote bedrijven en werving en selectiebureaus vragen in hun vacatures voor commerciële functies om een NIMA opent in een nieuw venster-diploma. In advertenties van ANWB, SNS Reaal, Univé, USG Capacity, DHL, AEGON, Vakcentrale CNV, Telfort en Heineken kom je bijvoorbeeld regelmatig tegen dat een specifiek NIMA-diploma vereist is. Bij de opleiding NIMA B Digital Marketing:

  • word je intensief getraind om de marketingkennis direct toe te passen in de strategie van jouw organisatie.
  • wissel je ervaringen uit met studiegenoten van andere organisaties.
  • word je begeleid door topdocenten uit de praktijk.
  • maak je de vertaalslag van strategie naar een operationeel business to business marketingplan.


Curriculum
De opleiding NIMA B Digital Marketing bestaat uit de modules B1 en B2. In de B1 module (8 theorie avonddelen en 3 colleges voor examentraining) wordt intensief aandacht besteed aan het doorontwikkelen van jouw kennis van het marketingvak. In de B2 module (6 colleges incl. 2 coachingsbijeenkomsten) schrijf je een (digital) marketing plan voor jouw eigen bedrijf. De nadruk ligt dus op het toepassen van de kennis die je in de B1 module hebt opgedaan.

Programma NIMA B1 (11 bijeenkomsten)
*Analyse van een bedrijf
*In kaart brengen en analyse bedrijfsomgeving
*Meten, voorspellen en rapporteren van ontwikkelingen via marktonderzoek
*Strategische keuzes maken én onderbouwen
*Strategische keuzes vertalen naar digital marketingbeleid
*Operationeel (digital) marketingbeleid verder ontwikkelen voor jouw eigen bedrijf
*Jouw (digital)marketingplan presenteren en verdedigen

Programma NIMA B2: specialisatie Digital Marketing (5 bijeenkomsten)
*Trends en ontwikkelingen in E-marketing
*E-marketing en het denken in nieuwe businessmodellen
*Hoe kom ik in dialoog met mijn klanten?
*Situatieanalyse (SWOT analyse)
*Doelstellingen en strategie in E marketing en-verkoop
*Segmenteren en positioneren
*Positioneren met communicatie
*Online verdienmodellen
*Het actieplan en online tools
*Evaluatie en controle: meten is weten

Deze opleiding kan gefinancierd worden met de scholingsvoucher t.w.v. €2.500 van het UWV.

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 6 maanden
Kosten €1795
Titulatuur Geen titel
Website www.han.nl/werken-en-leren/studiekeuze/opleiding/nima-b-digital-marketing/
Benodigde taalkennis Nederlands
Afronding Diploma