U verricht veel taken tegelijk en alles lijkt prioriteit te hebben. U heeft regelmatig het gevoel dat u achter de feiten aanloopt en dat u weinig grip heeft op uw tijdsbesteding. U probeert een planning te maken en zich hieraan te houden, maar dat mislukt keer op keer. Het organiseren van uw mailverkeer kost steeds meer tijd. Hoe krijgt u meer rust en ruimte om toe te komen aan de zaken die écht belangrijk zijn? Wat moet u doen om controle te krijgen over uw agenda? Hoe gaat u dagelijks uw inbox 'te lijf'?
- beheersing van uw agenda
- uw planning op orde
- slim omgaan met uw mailbox
Doelgroep
Voor iedereen die efficiënter wil werken en zijn tijdsbesteding beter wil organiseren.
Duur
1 dag
Programma
- inzicht krijgen in uw tijdsbesteding
- verschil tussen urgente en belangrijke zaken
- keuzes maken en prioriteiten stellen
- tips om plannen en agendabeheer tot een succes te maken
- adviezen om efficiënt met uw email om te gaan
- timemanagementprincipes effectief toepassen
- eigen actieplan
Werkwijze
De training is kort en bondig. U analyseert uw tijdsbesteding en wisselt ervaringen uit met mededeelnemers. Tijdens de middag is een tweede trainer aanwezig waardoor intensieve persoonlijke begeleiding mogelijk is. U krijgt korte inleidingen en tips van de trainers. Voorafgaand aan de training krijgt u een voorbereidende opdracht. Na afloop krijgt u via email tips om u te helpen uw voornemens daadwerkelijk in praktijk te brengen.
Het is bij deze training wenselijk om een laptop mee te nemen.
Resultaat
In deze compacte training maakt u kennis met de principes van timemanagement. U leert het verschil tussen belangrijke en urgente zaken. U krijgt inzicht in hoe u uw planningen beter kunt organiseren en in de hand kunt houden. U krijgt hulpmiddelen aangereikt om beter keuzes te maken en u krijgt vele nuttige tips. Kortom, u leert u de belangrijkste vaardigheden om beter met uw tijd om te gaan.
Toelichting prijs
De vermelde prijs is vrij van btw en exclusief arrangementskosten