Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Module operations & customer service management

evofenedex

  • Beschrijving
  • Overzicht

Productie en logistiek hebben een grote impact op het concurrentievermogen van een onderneming. Klanten verwachten flexibiliteit en klantgerichtheid. Om aan deze eisen tegemoet te komen, zijn korte en betrouwbare leveringstermijnen noodzakelijk. Daarbij zijn goede voorbereiding en kennis van operationele logistieke processen essentieel.
Programma:

  • Bijeenkomst 1: Introductie distributie logistiek
  • Bijeenkomst 2: Distributie concept & productkarakteristieken
  • Bijeenkomst 3: Planning
  • Bijeenkomst 4: Voorraadfunctie en bestelgrootte
  • Bijeenkomst 5: Voorraadbeheer
  • Bijeenkomst 6: Warehouse management
  • Bijeenkomst 7: Service, contracten en logistiek organisatie
  • Bijeenkomst 8: Economic trade-off

Leerdoelen:
Logistiek te positioneren binnen uw organisatie;
  • Logistiek en logistieke processen te besturen;
  • Diverse planningen, waaronder een Sales & Operations Plan (S&OP) en
  • Distribution Requirement Planning (DRP) op te stellen;
  • Efficiënter en effectiever met uw voorraad omgaan;
  • Uw servicegraad bepalen;
  • De customer service vorm te geven;
  • Uw warehouse prestaties te verbeteren.

Niveau HBO
Vorm Part-time
Incompany Ja
Open inschrijving Ja
Kosten (indicatie) Geen opgave
Titulatuur Geen titel
Benodigde taalkennis Nederlands
Provincies Drenthe, Flevoland, Friesland, Gelderland, Groningen, Limburg, Noord-Brabant, Noord-Holland, Overijssel, Utrecht, Zeeland, Zuid-Holland
Afronding Geen