Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Storytelling training

Douro Media

  • Beschrijving
  • Overzicht
  • Docenten

Storytelling is al zo oud als het bestaan van de mens, maar in een zakelijke omgeving houden we het vaak liever formeel. Toch willen klanten zich naast een stukje service ook verbonden voelen met wat je als bedrijf doet. Maar hoe maak je je als bedrijf toegankelijk en verbind je je met je klant of je publiek? En wat kan je in jouw rol als specialist daaraan bijdragen?

In de storytelling training word je ondergedompeld in de wereld van storytelling. Wat is het wel en wat is het niet? Hoe maak je een goed verhaal en hoe verbind je mensen daarmee? Wat kun je met storytelling in jouw rol? Je leert hoe je verhalen ontdekt en deze ontwerpt, maar ook hoe je ze vertelt. Je krijgt naast theoretische kennis, ook handige tools en inspirerende voorbeelden mee uit binnen- en buitenland.

Direct resultaat

  • Je leert verhalen herkennen in je business.
  • Je leert wat de impact van verhalen is en waarom deze makkelijk viral gaan.
  • Je leert hoe en op wat voor manier je verhalen ontwerpt.
  • Je leert denken in beelden, in woorden en dat te verbinden met business.
  • Je krijgt handvatten hoe je met jouw (business)verhaal mensen in bewegen brengt en hoe je ze met verhalen verbindt.
  • De training geeft je tools, kennis en inspiratie, zodat je direct tijdens de training en daarna met je (business)verhaal aan de slag kunt.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.

Programma

  • Introductie storytelling.
  • Structuur en elementen van een verhaal.
  • Het verschil tussen storytelling, story design en story doing.
  • De werking van dynamic of emotion (en de reis van de held).
  • Het effect van verhalen en hoe deze worden ontvangen.
  • De zoektocht naar verhalen en aspecten waar je op kunt letten.
  • Het vertalen van het DNA van je business of een organisatie in een verhaal.
  • De essentie van verhalen en hoe je turning points toepast om het extra spannend te maken.
  • Omgaan met verschillende perspectieven en de overeenkomst met persona's en je doelgroepen.
  • Het doel van een verhaal: wanneer en hoe pas je het toe.

Doelgroep

Ben je geïnteresseerd in storytelling in jouw business en/of wil je deze introduceren in je communicatie- en marketingactiviteiten? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld

Voorkennis

Voorkennis van storytelling is niet noodzakelijk.

Praktische informatie

  • Duur: 1 dag (10:00 - 16:00 uur).
  • Groepsgrootte: minimaal 2 personen, maximaal 6 personen.
  • Kosten: € 495,- (excl. BTW) all-in prijs.
  • Locatie: Rosmalen (direct aan station + gratis parkeren).
  • Drinken en lunch wordt verzorgd.
  • Training kan ook tegen meerprijs incompany worden verzorgd.
  • Inschrijven kan eenvoudig via de Douro Media website.

Waarom een storytelling training bij Douro Media?

Wij verzorgen de training graag op basis van de persoonlijke bedrijfscasussen van cursisten. Dit stelt je in staat om de opgedane adviezen en kennis direct toe te passen voor de organisatie van waaruit jij de specifieke training volgt. Naast het vergroten van je specifieke vakkennis ontstaat door de kleine groepen veel interactie en persoonlijke aandacht en is er tijd voor al je vragen. Ook na de training blijft de mogelijkheid voor vragen en advies.

Vergroot je kennis met de ervaren trainers van Douro Media en behaal die spreekwoordelijke pot met Goud in de vorm van al jouw online wens(en) en doel(en).

UWV-Scholingsvoucher

Deelname aan de storytelling training is mogelijk via de UWV-Scholingsvoucher.

Niveau HBO
Vorm Part-time
Incompany Ja
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 1 dag
Locatie Rosmalen
Tijden Overdag
Kosten €495
Les locatie type Op locatie, Op het instituut, Bij het bedrijf, In overleg
Titulatuur Geen titel
Website www.douromedia.nl/trainingen/storytelling-training/
Lesmethode Klassikaal onderwijs, Theorie, Praktijkopdrachten / cases, Workshop
Benodigde taalkennis Nederlands
Startmaanden januari, februari, maart, april, mei, juni, juli, augustus, september, oktober, november, december
Provincies Drenthe, Flevoland, Friesland, Gelderland, Groningen, Limburg, Noord-Brabant, Noord-Holland, Overijssel, Utrecht, Zeeland, Zuid-Holland
Maximaal aantal deelnemers 6
Afronding Certificaat van deelname
  • Rosa Romeyn
    Rosa Romeyn
    Docent
    Tien jaar geleden startte ik als freelance webredacteur waarin ik al snel ontdekte dat je met verhalen mensen langer aan je kon binden. Inmiddels run ik een bureau voor contentstrategie, -marketing en storytelling. Deze combinatie heb ik niet zomaar gekozen. De kunst van het verleiden of verbinden van de online wereld met die van de menselijke wereld gaat om het vinden van de juiste verhouding tussen hoe en waarom je iets doet. In de rol van online editor en contentstrateeg heb ik die combinatie succesvol toegepast in allerlei organisaties: van overheid tot aan eenmanszaakjes. Van Bagels and Beans tot aan de top van de Rechtspraak. Contentstrategie en storytelling is niet altijd de makkelijkste weg, maar ik geef je veel tools, kennis en inspirerende voorbeelden mee waarmee je vol vertrouwen meters kunt maken in jouw organisatie of bedrijf.