Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Contentstrategie training

Douro Media

  • Beschrijving
  • Overzicht
  • Docenten

Bill Gates zei ooit dat content king is. Dat is het nog steeds, maar zie je door de bomen het bos nog? Hoe breng je alle content in lijn met de doelen van je organisatie? Begin je 'from scratch' of vanuit een bestaande situatie? Hoe breng je content op een hoger plan en hoe overwin je daarbij bestaande obstakels?

In deze training leer je alle ins en outs van contentstrategie om vanuit een gedegen plan je strategie in werking te zetten. Bovendien ga je ook direct tijdens de training aan de slag, zodat je aan het eind van de training een goed en praktisch plan hebt staan.


Direct resultaat

  • Je leert verschillende contentstrategie modellen kennen en deze toepassen.
  • Je kunt een gedegen contentstrategie opzetten en koppelen aan meetbare doelen en KPI's.
  • Je kunt een effectieve contentkalender inrichten, meten en bijsturen.
  • Je kunt draagvlak creëren en stakeholders meenemen, zodat je praktische obstakels bij de implementatie van je contentstrategie kunt overwinnen.
  • De training geeft je tools, kennis en inspiratie, zodat je direct tijdens de training met je contentstrategie aan de slag kunt.
  • Na een succesvolle afronding van de training ontvang je een certificaat van deelname.


Programma

Dag 1

  • Introductie contentstrategie.
  • Contentstrategie vs. content design.
  • Onderdelen van een goede contentstrategie.
  • Contentstrategie modellen en hoe deze toe te passen.
  • De grootste valkuilen: vergeet de nadruk op strategie niet!
  • Content maturity model: wat is het en hoe pas je het toe?
  • Hoe zet je een strategie op? Welke doelen wil jouw organisatie behalen?
  • Het hoe en waarom van content: waarom publiceert jouw organisatie content?
  • Het overwinnen van obstakels: de olifant in de kamer.
  • Meenemen van stakeholders en creëren van draagvlak.

Dag 2

  • KPI's bepalen en meetbare doelen stellen.
  • Uitvoeren van een content audit.
  • Bepalen van contenttypen.
  • Structuur aanbrengen op diverse niveaus (van tekst tot aan eigenaarschap).
  • Strategische stappen uitzetten, monitoren en continueren.
  • Inzet van gebruikersonderzoeken.
  • Inrichten van een effectieve contentkalender.
  • Meten en bijsturen.
  • Tools die ondersteuning bieden.
  • Professionaliseren van redactieprocessen en redactierichtlijnen.


Doelgroep

Ben je webredacteur, communicatiemanager- en adviseur, SEO-specialist, marketeer of houd je je op een andere wijze bezig met de online content van organisaties? Dan is deze training geschikt voor jou. Douro Media is door de kleine groepen met veel persoonlijke aandacht gespecialiseerd in het opleiden van diegenen die vanuit de theorie direct praktijkgericht aan de slag willen.

Wij ontvangen cursisten die werkzaam zijn binnen multinationals/het MKB of als (zelfstandig) ondernemer. Ook ontvangen we cursisten die in-between-jobs zijn. Cursisten zijn werkzaam in een divers werkveld, van B2B tot B2C, van profit tot non-profit. Ontdek direct hoe cursisten de training hebben beoordeeld


Voorkennis

Voorkennis van contentstrategie (of marketing in het geheel) is niet noodzakelijk.


Praktische informatie

  • Duur: 2 dagen (10:00 - 16:00 uur).
  • Groepsgrootte: minimaal 2 personen, maximaal 6 personen.
  • Kosten: € 990,- (excl. BTW) all-in prijs.
  • Locatie: Rosmalen (direct aan station + gratis parkeren).
  • Drinken en lunch wordt verzorgd.
  • Training kan ook tegen meerprijs incompany worden verzorgd.
  • Inschrijven kan eenvoudig via de Douro Media website.


Waarom een contentstrategie training bij Douro Media?

Wij verzorgen de training graag op basis van de persoonlijke bedrijfscasussen van cursisten. Dit stelt je in staat om de opgedane adviezen en kennis direct toe te passen voor de organisatie van waaruit jij de specifieke training volgt. Naast het vergroten van je specifieke vakkennis ontstaat door de kleine groepen veel interactie en persoonlijke aandacht en is er tijd voor al je vragen. Ook na de training blijft de mogelijkheid voor vragen en advies.

Vergroot je kennis met de ervaren trainers van Douro Media en behaal die spreekwoordelijke pot met Goud in de vorm van al jouw online wens(en) en doel(en).

UWV-Scholingsvoucher

Deelname aan de contentstrategie training is mogelijk via de UWV-Scholingsvoucher.

Niveau HBO
Vorm Part-time
Incompany Ja
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 2 dagen
Locatie Rosmalen
Tijden Overdag
Kosten €990
Les locatie type Op locatie, Op het instituut, Bij het bedrijf, In overleg
Titulatuur Geen titel
Website www.douromedia.nl/trainingen/contentstrategie-training/
Lesmethode Klassikaal onderwijs, Theorie, Praktijkopdrachten / cases, Workshop
Benodigde taalkennis Nederlands
Startmaanden januari, februari, maart, april, mei, juni, juli, augustus, september, oktober, november, december
Provincies Drenthe, Flevoland, Friesland, Gelderland, Groningen, Limburg, Noord-Brabant, Noord-Holland, Overijssel, Utrecht, Zeeland, Zuid-Holland
Maximaal aantal deelnemers 6
Afronding Certificaat van deelname
  • Rosa Romeyn
    Rosa Romeyn
    Docent
    Tien jaar geleden startte ik als freelance webredacteur waarin ik al snel ontdekte dat je met verhalen mensen langer aan je kon binden. Inmiddels run ik een bureau voor contentstrategie, -marketing en storytelling. Deze combinatie heb ik niet zomaar gekozen. De kunst van het verleiden of verbinden van de online wereld met die van de menselijke wereld gaat om het vinden van de juiste verhouding tussen hoe en waarom je iets doet. In de rol van online editor en contentstrateeg heb ik die combinatie succesvol toegepast in allerlei organisaties: van overheid tot aan eenmanszaakjes. Van Bagels and Beans tot aan de top van de Rechtspraak. Contentstrategie en storytelling is niet altijd de makkelijkste weg, maar ik geef je veel tools, kennis en inspirerende voorbeelden mee waarmee je vol vertrouwen meters kunt maken in jouw organisatie of bedrijf.