Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Service Level Agreements voor Contractmanagers

CM Partners

  • Beschrijving
  • Overzicht

Bij veel contracten behoren ook Service Level Agreements (SLA's). De kwaliteit van die SLA's is vaak wisselend. Ook per sector (b.v. IT, facilitair, bouw) verschillen SLA's. Een goede kennis van SLA's is voor u als contractmanager van groot belang, om deze SLA's als onderdeel van een contract goed te kunnen managen. In deze eendaagse training krijgt u de kennis waarmee u SLA's kunt opstellen en beoordelen, en de complicaties en risico's kunt onderkennen.

De training bestaat uit twee onderdelen. In de inleiding worden de achtergrond en functies van SLA's uiteengezet, wordt Service Level Management behandeld en het contractueel en juridisch kader van SLA's uitgediept. Het tweede onderdeel betreft het opstellen en beoordelen van SLA's. Daarin worden de belangrijkste onderwerpen uit de SLA systematisch behandeld. In praktijkopdrachten oefent u met het opstellen en beoordelen van SLA's. U krijgt checklists en voorbeeld SLA's uitgereikt.

De training biedt een gedegen basis voor het werken met SLA's en is bedoeld voor contractmanagers die bij voorkeur al enige tijd werken met SLA's.


Programma

Service Level Agreements vormen vaak een onderdeel van contracten. Contractmanagers krijgen er dus regelmatig mee te maken. Om deze SLA's als onderdeel van het contract goed te kunnen managen, leert u in deze eendaagse training de benodigde aspecten van SLA's om deze te kunnen opstellen en beoordelen, en de complicaties en risico's te kunnen onderkennen.

Leerresultaat

Na deelname aan deze training:

  • bent u bekend met de belangrijkste begrippen in en rond SLA's en Servicel Level Management
  • bent u in staat om complicaties en risico's in een SLA te onderkennen
  • heeft u kennis om SLA's op te stellen en te beoordelen.

Inhoud

Deel1: Inleiding SLA en Service Level Management

  • Achtergrond en functies van SLA's
  • Service level management: begrippen en werkwijze
  • SLA's in de context van de contractuele relatie tussen de partijen

Deel 2: De inhoud van de SLA

  • Opstellen van SLA's
  • Beoordelen van SLA's
  • Monitoring, auditing, rapportage en evaluatie
  • Omgaan met geschillen

Doelgroep

Contractmanagers en anderen die in korte tijd willen leren om SLA's te op te stellen en te beoordelen.

Voorkennis

Er is niet beslist voorkennis vereist, maar het verhoogt het rendement van de training als u in het vakgebied van contractmanagement werkzaam bent en al met SLA's gewerkt hebt.

Werkvormen

De theorie in de training wordt afgewisseld met discussie over de eigen situatie, praktijkopdrachten en oefeningen die individueel of in groepjes van twee of drie deelnemers worden gedaan. U krijgt checklists en voorbeeld SLA's uitgereikt.

Over de trainer

De trainingen worden verzorgd door Robert Grandia, advocaat bij Advocatenkantoor Legalz. Zijn specialisme is (ICT-)contractrecht. Daarnaast is hij bestuurslid van de Nederlandse Beroepsvereniging voor Contractmanagement (NBCM) en een ervaren docent, die regelmatig lesgeeft aan HBO (Hogeschool Rotterdam) en postdoctorale opleidingen (advocatenberoepsopleiding Nederlandse Orde van Advocaten).

Vervolgtrainingen

In de leerlijn voor contractmanagers zijn diverse trainingen beschikbaar.

Ten eerste de Contractmanagement CATS CM trainingen:

  • Contractmanagement CATS CM Foundation
  • Contractmanagement CATS CM Practitioner
  • Contractmanagement CATS CM Expert.

Daarnaast de verdiepingstrainingen:

  • Juridische zaken voor contractmanagers
  • Verdieping Juridische zaken voor contractmanagers
  • Financiële zaken voor contractmanagers.

Niveau HBO
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 1 dag
Locatie Driebergen/Zeist
Tijden Overdag
Kosten €725
Les locatie type Conferentiecentrum
Titulatuur Geen titel
Benodigde taalkennis Nederlands
Startmaanden januari, juni
Provincie Utrecht
Afronding Certificaat