Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Klantgericht Telefoneren

Boertien Vergouwen Overduin

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

Deze training is bedoeld voor iedereen die geregeld telefonisch zakelijke contacten onderhoudt.

Omschrijving
Vind jij het lastig om op een klantgerichte manier zakelijk te telefoneren? Wil jij graag professioneel overkomen en goed omgaan met lastige klanten? Dan is deze training iets voor jou. In deze training leer je wat klantgericht telefoneren inhoudt en hoe je dit op een natuurlijke manier toepast. Goed professioneel contact per telefoon is zeer belangrijk voor de beeldvorming van een organisatie. Daarom ga je in deze training aan de slag met een goed begin van het gesprek en het gebruiken van vraag- en luistertechnieken. Zo voer jij prettige gesprekken en heb je tevreden klanten.

Enrollment
Inschrijven kan via www.bvo.nl/inschrijven.html?id=38546.

Objectives

In de training worden theorie en praktijk afgewisseld. De nadruk ligt hierbij op oefenen. Wat je leert ga je meteen toepassen door middel van rollenspelen. De oefeningen gaan over zowel ‘inbound’ en ‘outbound’. Alle aspecten van jouw dagelijkse praktijk komen aan bod. Je leert om vriendelijk en professioneel te blijven, ook tijdens lastige gesprekken. De trainer gaat in op de speciale mogelijkheden en beperkingen van telefonisch communiceren, zodat je hier optimaal gebruik van weet te maken. Je krijgt daarnaast gericht feedback van de trainer, waarin hij jouw persoonlijke leerdoelen betrekt.

Program guide

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Persoonlijke intake
  • Vastleggen leerdoelen
  • Jouw ontwikkelvraag
Klantgerichtheid
  • Wat verwacht de klant van een klantgerichte telefoonbehandeling?
  • De regels van zakelijk telefoneren
Zakelijk telefoneren
  • Telefoonetiquette en telefoonalfabet
  • De vriendelijke begroeting
  • Professioneel doorverbinden
  • Professioneel afsluiten van het gesprek
Telefonische gesprekstechnieken
  • Vraag- en luistertechnieken
  • Inventariseren wat de klant wil
  • Klantgericht formuleren
Lastige gesprekken
  • Lastige telefoongesprekken
  • Omgaan met klachten en ontevreden klanten
  • Omgaan met emoties
Persoonlijk ontwikkelplan
  • Vastleggen ontwikkelstappen
  • Persoonlijk actieplan

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 2 maanden
Kosten €1190
Titulatuur Geen titel
Website www.BVO.nl/training/Klantgericht-Telefoneren.html
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 12
Afronding Certificaat