Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Commerciële Binnendienst

Boertien Vergouwen Overduin

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

Deze training is bedoeld voor medewerkers in een commerciële binnendienstfunctie.

Omschrijving
Wil je graag een meer proactieve en klantgerichte houding hebben in je telefonische en schriftelijke communicatie met de klant? Wil jij goed om kunnen gaan met lastige klanten en betere resultaten halen? In deze training komen de vaardigheden aan bod om een professionele medewerker commerciële binnendienst te worden. Je gaat oefenen met het stellen van de juiste vragen op het juiste moment en je leert om te gaan met lastige en ontevreden klanten. Commerciële telefoontjes plegen is straks geen probleem meer voor jou.

Enrollment
Inschrijven kan via www.bvo.nl/inschrijven.html?id=38519.

Objectives

In de training komen alle aspecten aan de orde die te maken hebben met jouw commerciële binnendienstfunctie. Niet vanuit de theorie, maar heel praktijkgericht. Je gaat aan de slag met de punten die jij lastig vindt. Voor de training geef jij namelijk aan wat jij wilt leren in deze training. De trainer geeft hier dan extra aandacht aan tijdens de training. Zo weet je zeker dat jij je verder ontwikkelt. Je werkt ook aan je persoonlijk actieplan. Hierin leg je vast wat je hebt geleerd en hoe je dat toepast in je werk. Dus ook na de training kun je hier verder mee.

Program guide

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Persoonlijke intake
  • Vaststellen leerdoelen
  • Persoonlijke ontwikkelvraag
Resultaatgerichte commerciële binnendienst
  • Resultaatgericht handelen
  • Jouw rol binnen de verkooporganisatie
  • Proactief en efficiënt samenwerken
  • Werken met doelstellingen
Klantgericht denken en handelen
  • Wat is nu werkelijk klantgerichtheid?
  • Jouw rol in klantgerichtheid
  • Inventariseren wat de klant wil
Commerciële vaardigheden
  • Vraag- en luistertechnieken
  • Klantgericht formuleren
  • Omgaan met emoties en lastige of ontevreden klanten
  • Klantgericht en commercieel telefoneren
Persoonlijk ontwikkelplan
  • Vastleggen ontwikkelstappen
  • Persoonlijk actieplan

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 3 maanden
Kosten €1490
Titulatuur Geen titel
Website www.BVO.nl/training/Commerciele-Binnendienst.html
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 8
Afronding Certificaat