Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Klantgericht Denken en Handelen

Bestuursacademie Nederland

  • Beschrijving
  • Overzicht

Samenvatting

U bent werkzaam binnen een frontoffice of klantcontactcenter (KCC) en heeft een dienstverlenende functie. U bent het visitekaartje van uw organisatie en het eerste aanspreekpunt voor de burger.

Omschrijving
Een klantgerichte gemeente leidt tot tevreden burgers en medewerkers. Dat is niet verwonderlijk, want een klantgerichte gemeente toont zich oprecht geïnteresseerd in zowel zijn burgers als zijn medewerkers. Maar wat is klantgerichtheid? Tijdens deze boeiende opleiding wordt u uitgedaagd om te ontdekken wat klantgericht denken en handelen écht betekent.

Admission

Voor de opleiding gelden geen specifieke vooropleidingseisen. De opleiding sluit aan op MBO-werk- en -denkniveau.

Characteristics
HBO-deelprogramma

Course schedule

Deze opleiding duurt 2 maanden. De opleiding wordt in een dagvariant aangeboden. Deze opleiding heeft 3 bijeenkomsten van 09.30 uur tot 16.30 uur.

Enrollment
Inschrijven kan via www.bestuursacademie.nl/inschrijven.html?id=52278.

Graduation

De opleiding rondt u af met een opdracht waarin u laat zien hoe u klantgerichtheid zelf toepast in de praktijk. Als u de opdracht met goed gevolg afrondt, ontvangt u het diploma ‘Klantgericht Denken en Handelen’ van Bestuursacademie Nederland.

Objectives

Tijdens deze training krijgt u inzicht in hoe u zich professioneel kunt opstellen en de klant deskundig kunt helpen. Tijdens deze training wordt theorie afgewisseld met praktijkvoorbeelden. Op deze manier wordt deze training optimaal afgestemd op uw eigen praktijk en kunt u uw kennis en vaardigheden direct toepassen binnen uw werksituatie. Na deze training heeft u meer inzicht in het belang van klantgerichtheid. U beschikt over belangrijke vaardigheden en kunt inspelen op verschillende situaties.

Program guide

In dit programma komen de volgende onderwerpen aan bod:

Klantgerichtheid en randvoorwaarden
  • Wat is klantgerichtheid?
  • Wat is uw rol en verantwoordelijkheid in klantgerichtheid?
  • Wie is de klant?
  • Normen en waarden voor tevreden klanten
  • Oprechte aandacht en interesse
Klantgericht communiceren
  • Klantgerichte communicatieve vaardigheden
  • Klantgericht luisteren
  • Behoefte van de klant
  • Klantgericht assertief communiceren
  • Klantgericht presenteren
Klachten en emoties
  • Klachtenbehandeling
  • Omgaan met weerstand, emoties en conflicten

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Nee
Doorlooptijd 2 maanden
Kosten €829
Titulatuur Geen titel
Website www.bestuursacademie.nl/opleidingen/detail/klantgericht-denken-en-handelen-voor-medewerkers-kcc-mpz.html
Benodigde taalkennis Nederlands
Maximaal aantal deelnemers 20
Afronding Diploma