Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Usability, Experience & Conversie

Beeckestijn Business School

  • Beschrijving
  • Overzicht

De opleiding Usability, Experience & Conversie is erop gericht u verder te helpen op het gebied van usability en leert u hoe u de performance van uw website kunt verbeteren door een succesvolle user experience te creëren. Ook is er ruim aandacht voor methoden die leiden tot een optimale conversie. Ook leert u beter in te spelen op het gedrag van gebruikers, hoe u psychologische overtuigingstechnieken toepast en hoe u een usability-project doormeet, analyseert en bijstuurt. Desgewenst rondt u de opleiding af met uw eigen usabilityplan dat u direct kunt toepassen.

U bent webdesigner, webbouwer, marketingmanager, (online) marketeer, webmanager of communicatiemanager en wilt meer inzicht in usability, online user experience en conversie. U wilt deze nieuwe kennis en inzichten direct toepassen om uw marketinginspanningen te optimaliseren.


Onderwerpen tijdens de opleiding usability, experience & conversie.

De opleiding Usability, Experience & Conversie bestaat uit 6 avondcolleges. De opleiding leert u hoe u praktisch en concreet met usability & conversievraagstukken aan de slag kunt.
College 1: Conversie en denken vanuit de klant. User journey, persona's en scenario's. Uitleg plan.
College 2: Persuasion technology en persuasion system development.
College 3: User behavior online.
College 4: Gamification voor een betere user experience.
College 5: Webconversie, Return on investment, meten en bijsturen, project en procesbeheersing.
College 6: Implementatie: tips en tricks voor effectieve usability en conversieverbeteringsprojecten.

Individuele opdracht (optioneel)

Het opstellen van de individuele opdracht is facultatief. Beeckestijn Business School biedt deze mogelijkheid omdat het opstellen van uw eigen plan u uitdaagt de aangeboden kennis uit de colleges te vertalen naar uw eigen organisatie/situatie. De individuele opdracht bestaat uit het opstellen van een usability, experience & conversieplan voor uw organisatie of voor een relatie. U verlaat de opleiding met een eigen usability, experience & conversieplan (strategie en uitvoering), begeleid en getoetst door docenten en experts. U rondt de opleiding door met uw (kern)docent een eindgesprek te voeren over uw individuele opdracht.

Niveau HBO
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 2 maanden
Kosten €1990
Titulatuur Geen titel
Website www.beeckestijn.org/opleidingen/usability-experience-conversie#onderwerpen
Benodigde taalkennis Nederlands
Afronding Certificaat