Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Sales & Accountmanagement 2.0 post-HBO

Beeckestijn Business School

  • Beschrijving
  • Overzicht

Smart selling: op het juiste moment, met de juiste boodschap bij de juiste klant aan tafel zitten

Koopprocessen zijn voorgoed veranderd en zullen in de toekomst blijven veranderen. Maar is Sales ook veranderd ? In hoeverre past Sales zich aan bij inkoop en zijn digitale en sociale media onderdeel van het verkoopproces?
Een steeds groter deel van het totale koopproces wordt online doorlopen en de prospect heeft veel meer informatie ter beschikking dan voorheen. Recent onderzoek toont aan dat maar liefst 60% van het aankoopproces wordt doorlopen zonder dat contact met het bedrijf in kwestie wordt gelegd. Dit heeft grote implicaties voor sales. Wat is de impact op de huidige werkwijze en de samenwerking met andere functies binnen de organisatie. En waar worden de prioriteiten gelegd? Deze vragen en andere komen aan de orde in de verschillende colleges van de opleiding.

​Smart selling is waar het omgaat: Op het juiste moment, met de juiste boodschap bij de juiste klant aan tafel zitten. Smart selling is weer een onderdeel van Sales 2.0. Anneke Seley geeft een goede definitie van Sales 2.0: "Sales 2.0 is een meer efficiënte en effectieve manier van verkopen voor zowel de koper als de verkoper ondersteund door technologie."

Dit alles is de focus van een salesopleiding die zich daarmee duidelijk onderscheidt ten opzichte van andere opleidingen binnen Nederland.

De opleiding heeft als doel u met een verfrissende blik naar de eigen sales organisatie te laten kijken waarbij drie belangrijke bouwstenen van sales onder de loep worden genomen:
- Salesstrategie en marktplanning
- Accountplanning en management
- Opportunity en leadmanagement


De opleiding Sales & Accountmanagement 2.0 bestaat uit 9 vaste colleges. Daarnaast organiseren wij interessante gastcolleges waarin actuele onderwerpen aan bod komen en een bedrijfsbezoek, zodat u een kijkje in de keuken krijgt bij een bureau of bedrijf, toegespitst op de thema's en onderwerpen van uw opleiding. De opleiding Sales & Accountmanagement 2.0 geeft u handvatten om zowel strategisch als concreet en praktisch aan de slag te gaan met sales- en accountmanagement.

College-onderwerpen tijdens de opleiding Sales & Accountmanagement 2.0

  • Sales trends, sales effectiviteit, sales planning
  • Salesstrategie en alignment
  • Klantwaarde management, klantdata en social CRM
  • Territory planning & account planning
  • Account management 2.0 & waardepropositie
  • Demand generation, lead & opportunity management
  • Plannen, social selling & innovatie
  • Sales leadership, organisatie en verandermanagement
  • Sales force automation, implementatie en business case
  • De wereld van inkoop (purchase management)

Ideale mix van theorie en praktijk

Casedag

Tijdens de colleges verwerken de docenten de laatste relevante inzichten uit literatuur en onderzoeken in hun presentaties. Daarnaast werkt u in kleine groepjes 1 dag aan een case-opdracht op het gebied van sales & accountmanagement. Tijdens deze casedag past u theorie en inzichten toe op een praktijksituatie. Bovendien leren de deelnemers van elkaar en bouwt u aan uw netwerk.

Individuele opdracht

U schrijft uw eigen sales & accountmanagementplan voor uw organisatie of opdrachtgever. U verlaat de opleiding met uw eigen sales & accountmanagementplan, -strategie en uitvoering. U krijgt hierin coaching en begeleiding van docenten en sluit de opleiding af met een eindgesprek waarin u uw plan toelicht.

Niveau N.V.T.
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 3 maanden
Kosten €3250
Titulatuur Geen titel
Website www.beeckestijn.org/opleidingen/sales-accountmanagement-2.0
Benodigde taalkennis Nederlands
Afronding Geen