Dé opleidingensite voor hbo en hoger

NIMA B2 - Digital Marketing

Beeckestijn Business School

  • Beschrijving
  • Overzicht

NIMA B; zet een volgende stap in jouw marketingcarrière met digital marketing

De opleiding NIMA B2 Digital Marketing is voor mensen die werkzaam zijn in een marketingfunctie die graag een volgende stap willen zetten in de ontwikkeling van hun online marketingkennis. Bij de NIMA B2 specialisatie Digital Marketing ligt de nadruk op onderwerpen waarbij de digitalisering van de maatschappij en online marketingonderwerpen centraal staan.

Als marketingprofessional hebt u vandaag de dag te maken met consumenten die in een steeds grotere mate online actief zijn. Om informatie te verzamelen over bijvoorbeeld uw product of dienst, om online te shoppen en boeken of om hun mening of beoordeling te delen via een keur aan social mediakanalen. Een zakelijke wereld waarin start ups met nieuwe bedrijfsmodellen de markt betreden en 'opeens' uw concurrent zijn. Disruptieve modellen als Uber en Airbnb betreden de markt en waar u als marketingprofessional een antwoord op moet formuleren. Hoe gaat u om met alle online ontwikkelingen en hoe weet u kansen en nieuwe mogelijkheden te zien en te benutten?

Het volledige NIMA B Marketing diploma bestaat uit 2 modules: NIMA Marketing Manager B1 + een van de vier NIMA B2 Marketing specialisaties. Deze specialisaties zijn Consumentenmarketing, Business Marketing, Digitale Marketing en Customer Insights. Het is ook mogelijk om alleen een specialisatie-module B2 te halen, bijvoorbeeld omdat u ooit eerder al uw NIMA B-diploma haalde en nu graag uw digital en online marketingkennis wilt uitbreiden en verdiepen voor een specifiek vakgebied. Bij een succesvolle afronding van nIMA B2 Digital Marketing ontvangt u een NIMA B-certificaat.

De opleiding NIMA B2 Digital Marketing is bedoeld voor marketingmedewerkers/managers, marketingcommunicatie medewerkers/managers, online managers, social media managers, PR managers of direct marketeers die een volwaardig gesprekspartner willen worden op het gebied van online marketing en graag hun NIMA-diploma willen halen. Het examen is gericht op alle (toekomstige) marketingmanagers, (senior) productmanagers en (senior) brandmanagers.


Onderwerpen tijdens de opleiding NIMA B2 Digital Marketing:

De meeste aandacht in NIMA B2 Digital Marketing gaat uit naar het schrijven, opstellen en presenteren van een digital marketingplan. De onderwerpen die aan bod komen bestaan onder andere uit:

  1. De digitale marketingtrends, strategie en plan
  2. 1:1 digital marketing & online customer journey's
  3. Content strategie & management
  4. Social Media & communities
  5. E-commerce & M-commerce
  6. Usability en conversie van (mobile) websites en apps
  7. Online en mobile advertising, mediaplanning en affiliates
  8. Search engine marketing en web analytics
  9. Campagne management, email & permission based marketing
  10. Werkcollege plan: implementatie organisatie, business case, plateauplanning en scorecard (Facultatief)
  11. Examentraining

Niveau HBO
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 3 maanden
Kosten €2990
Titulatuur Geen titel
Website www.beeckestijn.org/opleidingen/nima-b2-digital-marketing#onderwerpen
Benodigde taalkennis Nederlands
Afronding Certificaat