Dé opleidingensite voor hbo en hoger

NIMA B2 - Consumentenmarketing

Beeckestijn Business School

  • Beschrijving
  • Overzicht

De consument effectief bereiken met uw product of dienst

Het gedrag van hedendaagse consumenten is flink veranderd en zal dat in de toekomst blijven doen. De tijd dat iedereen op hetzelfde tijdstip tv keek, de krant las en daarmee dezelfde commerciële boodschap zag, ligt ver achter ons. Digitaal en online hebben hun intrede gedaan om nooit meer te verdwijnen, ook in de wereld van uw consument of prospect.

Hoe gaat u als marketeer aan de slag met de nieuwe technologische ontwikkelingen en het veranderende gedrag van uw consumenten? De NIMA B opleiding Consumentenmarketing geeft u voldoende handvatten, kennis en vaardigheden om uitdagingen en veranderende marktomstandigheden om te zetten in een slimme en concrete marketingstrategie.

De opleiding NIMA B2 Consumentenmarketing is voor mensen die werkzaam zijn in een marketingfunctie waarbij het inzicht van klanten en het werken met klanten centraal staat. Tijdens deze NIMA opleiding Consumentenmarketing ligt de nadruk op onderwerpen waarbij de consument, het gedrag en de markt van consumenten centraal staan. Denk aan massamedia en de effecten ervan, klanten en klantinzichten, klantreis en de wijze waarop u het beste de communicatie kunt uitvoeren. Daarnaast is er aandacht voor productontwikkeling, dienstontwikkeling, merkstrategie en accountmanagement op B2C niveau.

Het volledige NIMA B Marketing diploma bestaat uit 2 modules: NIMA Marketing Manager B1 + een van de vier NIMA B2 Marketing specialisaties. Deze specialisaties zijn Consumentenmarketing, Business Marketing, Digitale Marketing en Customer Insights. Het is ook mogelijk om alleen een specialisatie-module B2 te halen, bijvoorbeeld omdat u ooit eerder al uw NIMA B-diploma haalde en nu graag uw kennis wilt uitbreiden en verdiepen voor een specifiek vakgebied. Het succesvol afronden van NIMA B2 Customer Insight Management geeft u een NIMA B-certificaat.

Deze opleiding is voor iedereen die werkzaam is in een marketingomgeving en voor diegenen met ervaring binnen marketing die zich naar een hoger niveau willen ontwikkelen. U werkt als marketeer of bent medeverantwoordelijk voor de marketing van uw organisatie.


College-inhoud en onderwerpen van de NIMA-opleiding Consumentenmarketing

De onderwerpen en college-inhoud van de opleiding NIMA B2 Consumentenmarketing zijn volledig afgestemd op de exameneisen van het NIMA. Beeckestijn Business School biedt de college-stof altijd aan in een optimale combinatie van theorie, strategie en praktijkkennis. Ook wordt er uitgebreid aandacht besteed aan het schrijven van het individuele Comsumentenmarketingplan dat u verdedigt tijdens het NIMA-examen.

  1. Trends en ontwikkelingen
    Basis voor het schrijven van een plan
  2. Online Marketing
  3. Cross media strategie & Social Media
  4. Consumentenstrategie & Merkstrategie online en offline
  5. Customer Journey, Persona & CRM
  6. Examentraining & praktijkcase

Niveau HBO
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 3 maanden
Kosten €2495
Titulatuur Geen titel
Website www.beeckestijn.org/opleidingen/nima-b2-consumentenmarketing#onderwerpen
Benodigde taalkennis Nederlands
Afronding Certificaat