Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Digital Marketing Strategie & Leiderschap

Beeckestijn Business School

  • Beschrijving
  • Overzicht

Dat de nieuwe technologieën en media tot nieuwe verdienmodellen, concurrenten en klantgedrag leiden, is evident. Dit heeft ook impact op de wijze waarop organisaties en instellingen worden aangestuurd. Er is een groeiende behoefte aan concrete kennis over digital en online marketing op 'managerial' niveau. Hoe ga ik mijn bestaande organisatie toekomst-proof maken? Hoe ontwikkel ik nieuwe succesvolle business-modellen? Hoe reageer ik op veranderde markten en klanten? Hoe wapen ik mijzelf met kennis om me niet te verliezen in vijfjarenplannen maar 'agile' te reageren?

Met de postdoctorale opleiding Digital Marketing Strategie & Leiderschap tilt u uw strategische digital en online kennis en kunde op een hoger niveau met een 'managerial' doel: sturing en leiding geven aan verandering.

In de postdoctorale opleiding Digital Marketing Strategie & Leiderschap krijgt u vanuit de praktijk cases en ervaringen aangeboden, vanuit de wetenschap bieden wij u de laatste stand van zaken, resultaten van lopend onderzoek en interpretaties. Deze combinatie leidt op tot optimale mix van theorie, strategie en praktijkkennis op het gebied van online marketing.

De postdoctorale opleiding Digital Marketing Strategie & Leiderschap is ontwikkeld voor ervaren en beleidsbepalende professionals die bezig zijn met (online) marketing en de strategische bepaling van het marketingbeleid van een organisatie.


Blok 1 - Trends & strategie

  • Digital worlds: trends & innovatie en veranderend consumentengedrag
  • Digital marketing strategie en plan
  • Digital marketing: veranderde business modellen
  • E-commerce trends, ontwikkelingen en strategie
  • Online customer experience management & customer journeys
  • Digital marketing en social selling in B2B

Blok 2 - Tactiek & Digital Marketing Mix

  • Digital branding
  • Digital marketing strategie case
  • Social Media
  • Community Mangement
  • Search Engine strategies
  • Search Engine tactics
  • Mobile marketing
  • Content marketing
  • Digital & webanalytics
  • Usability & user experience
  • Harvard Business School Digital Marketing Strategie Case
  • Best practise E-commerce & conversie

Blok 3 - Leiderschap, Organisatie en Implementatie

  • Inrichting organisatie voor digital & innovatie
  • Agile marketing
  • Digital change
  • Digital leadership

Niveau Post-HBO
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 4 maanden
Kosten €4650
Titulatuur Geen titel
Website www.beeckestijn.org/opleidingen/digital-marketing-strategie-leiderschap#onderwerpen
Benodigde taalkennis Nederlands
Afronding Certificaat