Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Customer Relationship Management (CRM 2.0)

Beeckestijn Business School

  • Beschrijving
  • Overzicht

De klant centraal stellen

Uw onderneming kan meer verdienen als u zich richt op het behouden van huidige klanten, dan op het werven van nieuwe klanten. Een waarheid die door velen onderschreven wordt. De strategie die erop is gericht klanten te behouden en daarnaast toch nieuwe klanten te werven noemen we Customer Relationship Management (CRM) en is meer een strategie dan een systeem.

Het vraagt wel wat van een onderneming om CRM op een juiste manier te introduceren binnen een organisatie. Processen, werkwijzen, technische infrastructuren, klantbenaderingen, waardenbepalers en stuurgrootheden worden anders en vragen om andere visie, inzichten en vaardigheden.

De korte opleiding Customer Relationship Management (CRM 2.0) is een intensieve en leerzame opleiding waarin de kern van CRM en klantgericht management in 6 colleges wordt beschreven. Desgewenst rondt u de opleiding af met uw eigen CRM-managementplan dat u direct kunt uitvoeren.

De opleiding Customer Relationship Management (CRM 2.0) is bedoeld voor CRM-professionals, marketeers, product managers, account managers, projectleiders, (IT)-consultants die meer willen weten over klantgericht management en social CRM en daarmee in hun organisatie aan de slag willen.


Onderwerpen en colleges tijdens de opleiding Customer Relationship Management (CRM 2.0)

De opleidingCustomer Relationship Management (CRM 2.0) bestaat uit zes avondcolleges. Tijdens de opleiding leert u wat er bij Customer Relationship Management komt kijken, welke ontwikkelingen te herkennen zijn en welke strategieën en tools u kunt gebruiken om klantgericht management goed te bedrijven. De opleiding heeft vooral een praktische insteek met veel casussen en voorbeelden zodat u zelf direct met de opgedane kennis gefundeerd aan de slag kunt. Optioneel is het afronden van de opleiding met het schrijven van een CRM-plan om klantgericht management in uw organisatie goed te introduceren of te verbeteren.

  1. Klantgerichte strategie en Social CRM
  2. Klantprocessen: marketing, sales en service
  3. Klantgerichte organisatie en HR
  4. Klantwaarde-management, Customer Insight & Big Data
  5. Klantgerichte ICT infrastructuur: (Social) CRM systemen, selectie en implementatie
  6. CRM-programma management en business case van CRM

Individuele opdracht (optioneel)

Het opstellen van de individuele opdracht is facultatief. Beeckestijn Business School biedt deze mogelijkheid omdat het opstellen van uw eigen plan u uitdaagt de aangeboden kennis uit de colleges te vertalen naar uw eigen organisatie/situatie. De individuele opdracht bestaat uit het opstellen van een CRM-plan voor uw organisatie of voor een relatie. U verlaat de opleiding met een eigen CRM-plan (strategie en uitvoering), begeleid en getoetst door docenten en experts. U rondt de opleiding door met uw (kern)docent een eindgesprek te voeren over uw individuele opdracht.

Niveau HBO
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 2 maanden
Kosten €1990
Titulatuur Geen titel
Website www.beeckestijn.org/opleidingen/customer-relationship-management-crm-kort#onderwerpen
Benodigde taalkennis Nederlands
Afronding Certificaat