Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Customer Journey Management

Beeckestijn Business School

  • Beschrijving
  • Overzicht

De essentie van customer journey management

De essentie van customer journey management is de klantreizen zó op te zetten en continu te verbeteren dat deze leidt tot een betere klantbeleving. Met als uiteindelijk doel lagere kosten, loyalere klanten en/of meer ambassadeurs. Door meer accent te leggen op het managen van de customer journey en minder op het managen van producten/services wordt de organisatie meer klantgericht. Een belangrijk onderdeel van customer journey management vak is het koppelen van het merk specifieke onderdelen van de klantenreis. Bepaalde touchpoints moeten zo ingericht worden dat hier de merkwaarde optimaal naar buiten komt. Het 'ontzuilen' van organisaties is daarbij noodzakelijk. Customer centricity bereik je alleen door de klant echt centraal te zetten en de customer journey speelt daarin een centrale rol. Customer Journey Management is een modern vakgebied aan het worden en daarom is het tijd voor een strategisch en praktische opleiding voor Customer Journey Manager.

Deze opleiding is bestemd voor marketing managers, service managers, sales managers, customer experience professionals, journey managers, B2B marketeers, channel managers, CRM-ers, adviseurs, marketing analisten, product managers of marketingcommunicatiemanager betrokken bij de planning en/of de uitvoer van service-, sales-, marketing- en communicatie activiteiten binnen organisaties. U wilt uw huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk.


Onderwerpen en colleges tijdens de opleiding Customer Journey Management

De opleiding Customer Journey Management bestaat uit zes colleges. De opleiding leert u concreet hoe u aan de slag kunt met Customer Journey Management.

  • Customer Experience Trends en Strategie;
  • Het onderzoeken van klantbeleving;
  • De rol van het merk in Touchpoint design;
  • Persona ontwikkeling;
  • Mapping van Touch points en customer journeys;
  • Customer Journey Management.

Individuele opdracht (optioneel)

Uw individuele opdracht bestaat uit het opstellen van een strategie en praktische uitvoering van de customer journey voor uw eigen organisatie, een opdrachtgever of andere relatie. U heeft tijdens de opleiding de beschikking over een coach (de kerndocent) die u helpt met het opstellen van uw plan. Het schrijven van een plan vinden we belangrijk omdat de tijdens de colleges opgedane kennis gelijk in de praktijk kan worden gebracht. We verwachten geen centimeters dikke rapporten maar een strategisch en praktisch plan waarmee u direct in de dagelijkse praktijk aan de slag kunt.

De individuele opdracht is facultatief. Beeckestijn Business School biedt deze mogelijkheid omdat het opstellen van uw eigen plan u uitdaagt de aangeboden kennis uit de colleges te vertalen naar uw eigen organisatie/situatie. U verlaat dus de opleiding met een aantal customer journeys en ook met concrete verbeteringen in customer journey aanpak, begeleid en getoetst door docenten en experts.

Niveau HBO
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 2 dagen
Kosten €1990
Titulatuur Geen titel
Website www.beeckestijn.org/opleidingen/customer-journey-management#onderwerpen
Benodigde taalkennis Nederlands
Afronding Certificaat