Dé opleidingensite voor hbo en hoger

Customer Centric Strategie & Leiderschap

Beeckestijn Business School

  • Beschrijving
  • Overzicht

Een groeiend aantal organisaties en instellingen stelt de klant centraal in de ondernemingsstrategie. De paradox is dat de meeste organisaties denken klantgericht te zijn en dat veel klanten het daar niet mee eens zijn. Klantgerichtheid is geen nevenactiviteit maar een strategische keuze. De internationale term daarvoor is 'Customer Centricity'. Deze organisaties laten zien dat winstgevendheid en klantgerichtheid heel goed samen kunnen gaan. Sterker nog deze organisaties (ook non profit) zijn ervan overtuigd dat Customer Centricity voor hen de enige manier om succesvol te zijn in het digitale tijdperk.

Een klantgerichte strategie en organisatie is niet eenvoudig. Er moeten keuzes gemaakt worden die consequenties hebben voor de hele waardeketen. Service, marketing, verkoop en e-commerce processen zijn gericht op de optimale klantbeleving. De klant staat centraal, niet de producten of organisatie.

In de postdoctorale opleiding Customer Centric Strategie en Leiderschap krijgt u vanuit de praktijk cases en ervaringen aangeboden, vanuit de wetenschap bieden wij u de laatste stand van zaken, resultaten van lopend onderzoek en interpretaties. Deze combinatie leidt op tot optimale mix van theorie, strategie en praktijkkennis op het gebied van klantgericht ondernemen.

De opleiding is ontwikkeld voor professionals en managers (met enige jaren werkervaring) die kennis en een netwerk willen opbouwen op het gebied van klantgericht ondernemen. Klantgerichtheid is relevant voor de gehele organisatie, of uw achtergrond nu finance, marketing, CRM, IT, sales, HRM of service is. De opleiding biedt u de meest recente kennis, praktische handvatten, concepten en achtergronden op het gebied van klantgericht ondernemen.


  • Customer Centricity: een strategisch managementbenadering
  • Customer centric strategie en planning
  • Trend en ontwikkelingen in klantgedrag
  • Klantwaarde management strategie
  • Customer experience strategie
  • Customer Insight en Big data
  • Customer Satisfaction, retentie en Net Promotor Score
  • Personas en customer journeys
  • Technische mogelijkheden
  • Customer Centric Selling
  • Klantgerichte E-commerce
  • Klantgerichte Digitale Marketing
  • Service Excellence
  • Cross Channel Management
  • De financiële kant van klantgerichtheid
  • Agile Management
  • Customer Centric Leiderschap
  • Customer Centric Transformation
  • Harvard Business School Customer Management Case

Niveau Post-HBO
Vorm Part-time
Incompany Nee
Open inschrijving Ja
Doorlooptijd 4 maanden
Kosten €4650
Titulatuur Geen titel
Website www.beeckestijn.org/opleidingen/customer-centric-strategie-en-leiderschap#onderwerpen
Benodigde taalkennis Nederlands
Afronding Certificaat